اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دومین نشست وبیناری میان دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه کابل

دومین نشست وبیناری میان دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه کابل

نشست وبیناری معاونین آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه کابل با محوریت گسترش همکاریهای علمی و عملیاتی نمودن این همکاریها برگزار گردید.

به گزارش دفتر امور بین الملل و همکاریهای علمی دانشگاه نشست وبیناری معاونین آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه کابل در روز پنجشنبه مورخ 99/11/2با محور گسترش همکاریهای علمی و عملیاتی نمودن این همکاریها در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه برگزار گردید.

حاضرین جلسه عبارت بودند از دکتر فرهاد شهرکی- معاون آموزشی دانشگاه، دکتر مهدی شهرکی- مدیر تحصیلات تکمیلی، دکتر فرهاد کهرازهی – رئیس مرکز آموزشهای ازاد دانشگاه، دکتر محمدنبی گرگیج- رئیس دانشکده علوم، دکتر حسین یغفوری – رئیس دانشکده جغرافیا، و دکتر احمد ناصری مدیر امور بین‌الملل دانشگاه

در آغاز نشست دکتر فرهاد شهرکی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این نشست و آشنایی با همتای خود در دانشگاه کابل، گزارشی از امور آموزشی دانشگاه و ذکر آماری از جمله تعداد 301 رشته گرایش، 450 عضو هیات علمی مقیم و 350 عضو هیات علمی وابسته، تعداد 10000 دانشجو، 25 مجلۀ ملی و بین المللی، وجود 50 نفر در قالب فرصت مطالعاتی در دانشگاه و ...  ارایه نمود. وی همچنین اعلام کرد وزارت علوم تعداد 50 بورسیه در مقطع دکتری و پسا دکتری در اختیار دانشگاه سیستان و بلوچستان قرار داده است و دانشگاه آمادگی اعطای بورسیه به اعضای هیات علمی دانشگاه کابل را دارد. دکتر شهرکی در ادامۀ جلسه در خصوص عزم دانشگاه سیستان و بلوچستان و ماموریتی که هیات امنای دانشگاه ترسیم نموده و برنامۀ راهبردی این دانشگاه برای ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه اعلام کرد که با توجه به اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان دارای هیات ممیزه مستقل می باشد، از سوی وزارت علوم اختیار تام در ایجاد رشته‌های جدید را دارد.

در ادامه نشست دکتر شریفی، معاون آموزشی دانشگاه کابل ضمن ابراز خرسندی و تشکر از برگزاری این نشست، گزارشی از امور آموزشی دانشگاه کابل از جمله ذکر آمار تعداد 900 عضو هیات علمی، 25600 دانشجو، 11 مجلۀ ملی و بین المللی، دو کمپ دانشگاهی تحت عناوین علوم طبیعی و علوم اجتماعی ارائه داد. وی از پیشنهاد تداوم برگزاری سلسه جلسات معارفه و آشنایی به خصوص در سطح دانشکده‌های هر دو دانشگاه جهت اجرایی نمودن تفاهم نامه منعقده بین دو دانشگاه استقبال نمود. همچنین ایشان اعلام کرد گروه های آموزشی ریاضیات، علوم اجتماعی، فیزیک، هنرهای زیبا و ژورنالیسم از رشته هایی است که دانشگاه کابل تمایل به همکاریهای مشترک علمی و تبادل تجربیات با همتایان خود در  دانشگاه سیستان و بلوچستان را دارد.

در پایان نشست در خصوص موارد ذیل توافقاتی بعمل آمد:

1-  تأکید طرفین بر تداوم جلسات هماهنگی و معارفه دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی دو دانشگاه با یکدیگر.

2- توسعۀ همکاریهای مشترک در خصوص توریسم و برنامه ریزی منطقه ای.

3- توسعۀ همکاریهای مشترک مراکز رشد دو دانشگاه.

4-  توسعۀ همکاریهای مشترک در خصوص مدیریت آب.

5-  برگزاری سمینارها و کنفرانسهای مشترک.

6- دعوت به همکاری دانشگاه کابل جهت همکاری در برگزاری کنفرانس بین المللی « بیابان لوت با تاکید بر گردشگری لوت » که در اردیبهشت ماه سال 1400 توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار خواهد گردید.

7-  انتشار مجلات و مقاله های مشترک.

8-  تبادل استاد و دانشجو.

 

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط