برگزاری دومین کنفرانس بین المللی بیابان لوت با تاکید بر گردشگری بصورت مجازی در اردیبهشت ماه سال 1400
دومین کنفرانس بین المللی بیابان لوت با تاکید بر گردشگری در 9 و 10 اردیبهشت 1400 بصورت مجازی برگزار می گردد. با توجه به اینکه قرار بود این همایش در سال 1399 و بصورت حضوری برگزار گردد اما به دلیل تداوم ویروس کرونا تاریخ برگزاری کنفرانس به اردیبهشت ماه 1400 و بصورت مجازی تغییر پیدا کرد.
محورهای تخصصی این کنفرانس به شرح ذیل می باشد.
1- گردشگری در میراث جهانی بیابان لوت
- میراث جهانی بیابان لوت به عنوان یکی از جلوه های گردشگری ایران و جهان
- چشم اندازهای طبیعی و انسانی بیابان لوت و جاذبههای گردشگری آن (ارزشهای میراث جهانی بیابان لوت)
- گردشگری در بیابان لوت، وضعیت فعلی، افق ها و راهکارها
- نقش استانهای همجوار (سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان) در مدیریت مطلوب بیابان لوت و گردشگری پایدار
- سیستان و بلوچستان و گردشگری در میراث جهانی بیابان لوت
- بیابان به عنوان یک مقصد گردشگری و کاهش فقر در سکونتگاههای همجوار و بومی
- گردشگری بیابان، به عنوان یکی از صنعتهای رقابتی قرن بیست و یکم در غرب آسیا
- گردشگری به عنوان یکی از اهرم های یکپارچگی اقتصادی مناطق خشک
- اقتصاد گردشگری در ایران با تأکید بر بیابان لوت
- امنیت و مخاطرات در گردشگری مناطق بیابانی
- انواع گردشگری در بیابان لوت (گردشگری علمی- فرهنگی- ورزشی- صحرایی، ماجراجویانه)
- اقتصاد اجتماعی گردشگری بیابان
2- سرمایه گذاری، فرصت ها و موانع گردشگری بیابان
- فرصتها، محدودیتها و تهدیدات گردشگری در بیابانها (به ویژه بیابان لوت)
- سرمایه گذاری خصوصی در بخش گردشگری بیابان
- استراتژیهای تشویقی برای سرمایهگذاریهای خصوصی، داخلی، بین المللی در گردشگری در بیابان
- گردشگری و تدارکات: سرمایه گذاری در زیر ساختهای حمل و نقل و فضاهای اختصاصی برای گردشگری بیابان
- منابع تأمین مالی سرمایهگذاری گردشگری بیابان
- توسعه بدون سیاست: برنامه ریزی و نیازهای تحقیقاتی گردشگری در بیابان لوت
3- مدیریت و توسعه پایدار گردشگری در بیابان
- آخرین دستاوردها در گردشگری بین المللی بیابان
- مطالعه راهبردهای گردشگری پایدار در استانهای همجوار لوت
- استراتژی ها و سیاست عمومی ملی و محلی در گردشگری بیابان
- گردشگری و توسعه پایدار در سطح محلی، ملی و منطقه ای
- استراتژی های حاکمیتی در گذار به سمت پایداری در گردشگری بیابان
- گردشگری داخلی و نقش مقامات محلی و ملی در توسعه پایدار توریسم
- تجارت و گردشگری بینالمللی بیابان
- مشارکت حقوقی در صنعت گردشگری بیابان
- کارآفرینی گردشگری
- مدیریت هتل و رستوران با رویکرد توسعه پایدار گردشگری بیابان
- سهم آموزش و مدیریت منابع انسانی در توسعه پایدار گردشگری بیابان
- جغرافیای گردشگری و ژئوگردشگری و نقش برنامه ریزی محیطی در گردشگری بیابان
4- بازاریابی و نوآوری
- بازاریابی و نوآوری در گردشگری بیابان
- اقتصاد دیجیتال و بکارگیری روشهای جدید برای جذب گردشگر و توسعه اقتصاد مبتنی بر گردشگری مناطق خشک و بیابان
- گردشگری الکترونیکی، سیستم های اطلاعاتی و NICT به عنوان ابزاری برای ترویج گردشگری مناطق خشک و بیابان
- چشم اندازهای تکمیل کننده و چالش برانگیز در مورد گردشگری مناطق خشک و بیابان
- نقش استارت آپ ویکند در گردشگری بیابان لوت
- محور ویژه
5- تغییر اقلیم، اکوتوریسم، ژئوتوریسم در مناطق خشک
- جغرافیای گردشگری، اکوتوریسم و ژئوتوریسم و نقش آنها در توسعه اجتماعات محلی
- محیط زیست، اکوتوریسم و تأثیرات آن در پایداری محیط زیست
- تأثیرات گردشگری بر محیطهای بکر و طبیعی مانند میراث جهانی بیابان لوت
- پیامدهای تغییر اقلیم بر الگوهای تقاضای گردشگری
- گردشگری، توسعه پایدار، تغییر اقلیم و سازگاری
- واقعیتهای جدید گردشگری در یک عصر تغییر اقلیم جهانی
- محیط زیست، مکان، اکوگردشگری بیابان لوت
- اکوتوریسم، ژئوتوریسم بیابان در دوران کرونا و پسا کرونا
علاقمندان جهت ثبت نام می توانند به سایت دومین کنفرانس بین المللی بیابان لوت با تاکید بر گردشگری مراجعه نمایند.