اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

همایش ملی چالشها و راهکارها....

همایش ملی چالشها و راهکارها....

همایش ملی چالشها و راهکارهای تعالی نهاد خانواده در مذاهب اسلامی با محوریت آسیبهای اجتماعی با حضور اساتید و علمای اهل سنت و تشیع در تاریخ ۱۷ اسفند ۹۹ در تالار امام رضا علیه‌السلام دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان ریاست دانشگاه دکتر غلامرضا رضایی در اولین همایش ملی چالش‌ها و راهکارهای تعالی نهاد خانواده در مذاهب اسلامی که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد از خانواده به عنوان هسته ی اصلی جامعه یاد کرد و گفت تعالی و تحکیم این نهاد منجر به تعالی و تحکیم جامعه و گسست آن سبب فروپاشی جامعه می‌شود.

دبیر این همایش نیز با اشاره به اهمیت نهاد خانواده در جامعه، از بالا رفتن سن ازدواج، وجود ازدواج سفید و طلاق به عنوان مهم‌ترین چالش‌های این نهاد یاد کرد و گفت: صیانت از خانواده باید مورد توجه نهادهای اجرایی و علمی کشور قرار گیرد.

حجت الاسلام سامانی از ارسال بیش از 160مقاله به دبیر خانه این همایش خبر داد و گفت: هفت کارگروه علمی از اساتید حوزه و دانشگاه در این همایش به بررسی ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی در این نهاد مقدس و ارایه راهکار برای حل آن خواهند پرداخت.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این همایش  از خانواده به عنوان یکی از موثرترین نهادهای اجتماعی یاد کرد که  در منظومه معارف اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام محامی تأثیر پذیری جامعه از فرهنگ غربی را دلیل بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی در کانون خانواده عنوان کرد و گفت: امیدواریم خروجی این همایش نقشه راهی برای تعالی بیشتر این نهاد مقدس و تاثیرگذار باشد.

رییس دانشگاه اسلامی علوم رضوی  نیز در این همایش از خانواده به عنوان سنگ بنای جامعه یاد کرد و خانواده متعالی را خانواده ای دانست که بر اساس ارزشهای انسانی شکل گرفته باشد و بستری برای رشد و نمو اعضای خانواده فراهم کند.

وحدتی شبیری افزود: مفاسد اجتماعی زیاد شده چون جایگاه خانواده به درستی شناخته نشده است و نیاز است برای کاهش مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی  به نقش خانواده در اجتماع بیشتر بها داده شود.

حکمت نیا عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز در این همایش از خانواده به عنوان پایه شکل‌گیری تربیت نسل آینده و عنصر پایه در تمدن سازی نام برد و گفت: اگر خانواده کارکرد درستی در تولد و تربیت اعضای اجتماع داشته باشد می توانیم تمدنی پویا بانشاط و مبتنی بر اصول داشته باشیم.

حجت الاسلام مبلغی عضومجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش خانواده را به عنوان پلی برای ورود افراد به جامعه تفسیر کرد و گفت:  جامعه‌ای که خانواده نداشته باشد تخریب شده و رها است و برای بهره گیری از ظرفیت و قدرت خانواده در جامعه لازم است تا به ارکان تربیتی، بهداشتی و معنوی آن توجه بیشتری شود.

این همایش در ۱۵ اسفند امسال با ارایه سی مقاله به صورت مجازی و در شانزدهم اسفند با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به صورت مجازی-حضوری در تالار آموزش‌های مجازی و تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

امتیاز به خبر :

فایل پیوست