اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری پنجمین نشست مشترک علمی با دانشگاه کابل

برگزاری پنجمین نشست مشترک علمی با دانشگاه کابل

پنجمین دور این گفتگوها در تاریخ 1400/2/1 بصورت وبیناری میان روسا و مدیران گروه‌های دانشکده مهندسی شهید نیکبخت، دانشکده برق و کامپیوتر و دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان با همتایان خود در دانشگاه کابل برگزار گردید.

به گزارش دفتر امور بین‌الملل دانشگاه، در ادامۀ سلسله نشست‌های دوجانبه با مدیران دانشگاه کابل، پنجمین دور این گفتگوها در تاریخ 1400/2/1 بصورت وبیناری میان روسا و مدیران گروه‌های دانشکده مهندسی شهید نیکبخت، دانشکده برق و کامپیوتر و دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان با همتایان خود در دانشگاه کابل برگزار گردید. در این نشست صمیمانه، مسئولین دانشکده‌ها به معرفی امکانات و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشکده خود پرداختند.

دکتر اوکاتی، رئیس دانشکده برق و کامپیوتر در مقدمه کوتاهی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی دو کشور، به معرفی تجهیزات خوب موجود در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این دانشکده پرداخته و تمایل خود را جهت پذیرش اساتید دانشگاه کابل جهت تحصیل در مقطع دکتری بیان نمود. سپس معاونت آموزشی دانشکده برق و کامپیوتر، دکتر مهرجو به صورت تفصیلی گروه‌های آموزشی و امکانات متنوع آموزشی و پژوهشی دانشکده را معرفی کرد.

دکتر محبی کلهری، رئیس دانشکده مهندسی شهید نیکبخت، با توجه به قدمت این دانشکده و اینکه این دانشکده بهترین در حوزۀ مهندسی در جنوب شرق ایران می‌باشد، به معرفی تجهیزات و بخش‌های تخصصی مهم این دانشکده پرداخته و از ایجاد ارتباط آکادمیک با همتای خود در دانشگاه کابل مبنی بر استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و به اشتراک گذاری کتب تخصصی ابراز خرسندی نمود.

دکتر اسفندیاری، رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد نیز ضمن معرفی دانشکده، بر اهداف و فعالیت‌های مهم این دانشکده از جمله آموزش‌های جامع و تخصصی مالی و کارآفرینی، تاکید بر اشتغال دانشجویان، حل مشکلات صنعت و جامعه، مدرسه تابستانی و ... اشاره کرد و از پیشنهاد همتای خود در دانشگاه کابل مبنی بر به اشتراک گذاشتن کتب و مجلات تخصصی  و ارتقای ظرفیت علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه کابل در این حوزه استقبال نمودند.

در این جلسه همچنین چهار نفر از روسای دانشکده‌های دانشگاه کابل یعنی دکتر امیر کرور شهیدزی رئیس دانشکده کامپیوتر، دکتر نورزاد رئیس دانشکده مهندسی مخابرات، دکتر امیرحمزه اسلمی رئیس دانشکده اقتصاد، و دکتر عارف نیامزد رئیس دانشکده مهندسی متقابلاً امکانات و زیرساختهای دانشکده‌های خود را معرفی نموده و پیشنهادات کلی برای تبیین مسیر توسعۀ همکاریهای دوجانبه ارائه دادند. 

در پایان نشست دکتر احمد ناصری، مدیر امور بین الملل دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به عملکرد دو سال گذشتۀ این دانشگاه در زمینۀ اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان اعزامی از جمهوری اسلامی افغانستان و ارائه تسهیلات آموزشی و رفاهی مناسب به این عزیزان، مسیر تداوم همکاری‌های دوجانبه را هموار دانسته و اظهار امیدواری کرد که با تداوم نشست‌ها و گفتگوهای تخصصی‌تر مسیرهای عملیاتی بیشتری برای تحقق تفاهم‌نامۀ خواهرخواندگی دو دانشگاه و هم‌افزایی توانا‌یی‌های علمی دو دانشگاه تدوین و اجرایی گردد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط