اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری ششمین نشست تخصصی از سلسله گفتگوهای دوجانبه با مدیران دانشگاه کابل

برگزاری ششمین نشست تخصصی از سلسله گفتگوهای دوجانبه با مدیران دانشگاه کابل

ششمین نشست تخصصی از سلسله گفتگوهای دوجانبه با مدیران دانشگاه کابل در تاریخ ۱۴ اردیبشت ماه بصورت مجازی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش دفتر امور بین‌الملل دانشگاه، در ادامۀ سلسله نشست‌های دوجانبه با مدیران دانشگاه کابل، ششمین دور این گفتگوها در تاریخ 1400/2/14به‌صورت مجازی و از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد. در این جلسه رؤسای دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روانشناسی، جغرافیا و برنامه ریزی محیطی، و الهیات و معارف اسلامی، ضمن معرفی امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان، با همتایان خود در دانشگاه کابل گفتگو و پیشنهاداتی برای افزایش همکاری‌های دوجانبه ارائه دادند.

دکتر عباسعلی آهنگر، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی با معرفی رشته گرایش ها، تجهیزات، امکانات و نشریه‌های علمی این دانشکده، آمادگی خود را جهت همکاری هر چه گسترده‌تر برای ارتقای علمی دانشگاه کابل در ابعاد مختلف اعلام نمود. سپس همتایان ایشان در دانشگاه کابل دکتر راحله حمیدزی ریاست دانشکده ادبیات ازبک فارسی و پشتو، دکتر اسماعیل ناصری ریاست دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی و دکتر فریدالله فرهمند ریاست دانشکده علوم اجتماعی به معرفی دانشکده‌های خود پرداختند و در ارتباط با زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی دو دانشگاه پیشنهاداتی از قبیل برگزاری کلاس‌های آنلاین آموزشی، انجام تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو، و... ارائه دادند.  

دکتر حسین یغفوری، ریاست دانشکده جغرافیا و برنامه ریزی محیطی، ضمن معرفی رشته‌های تحصیلی، امکانات آموزشی، تجهیزات آزمایشگاهی و افتخارات علمی دانشکده، اعلام کردند که «مجله مخاطرات محیطی» در زمرۀ برترین مجلات کشور است. ایشان برگزاری همایش‌های علمی بین‌المللی با مشارکت دو دانشگاه، انجام تحقیقات علمی بر روی مخاطرات مشترک دو کشور از جمله ریزگردها، تغییرات اقلیمی، توریسم و گردشگری، برگزاری دوره های GIS و سنجش از دور را به عنوان محورهای توسعۀ همکاری‌های دوجانبه به همتای خود در دانشگاه کابل پیشنهاد کرد تا مورد بررسی دقیق‌‌تر قرار گیرد. در ادامه دکتر عبدالقیاس صافی ریاست دانشکده جغرافیا و زمین‌شناسی دانشگاه کابل ضمن معرفی امکانات و توانمندی‌های دانشکدۀ خود، زمینه‌های توسعۀ همکاری‌های فیمابین را برشمرد.

دکتر محمود شیرازی، ریاست دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی با معرفی دانشکده و امکانات و مجلات معتبر در حال چاپ در این دانشکده آمادگی خود را جهت برقراری هرگونه همکاری علمی و پژوهشی با همتای خود در دانشگاه کابل اعلام کرد و در ادامه دکتر ستارالدین صدیقی ریاست دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه کابل ضمن معرفی امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشکده‌های خود، پیشنهاداتی برای توسعۀ همکاری‌های علمی دوجانبه ارائه داد.

آخرین سخنران این نشست، دکتر محمدرضا کیخا، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی بودند که ضمن معرفی دانشکده، رشته گرایش‌ها و امکانات دانشکده از جمله وجود کتابخانه‌های تخصصی در گروه‌های آموزشی این دانشکده، تمایل خود برای هرگونه همکاری‌های علمی با همتای خود در دانشگاه کابل اعلام کرد.

امتیاز به خبر :