اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مراسم تجلیل از اساتید برگزیده دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان

مراسم تجلیل از اساتید برگزیده دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان

مراسم تجلیل از اساتید برگزیده دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان به همت دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان مراسم تجلیل از اساتید برگزیده دانشگاه های استان، روز یکشنبه 19 اردیبهشت با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اما جمعه زاهدان، رؤسا، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی، معاونین آموزشی و فرهنگی و اساتید برگزیده دانشگاه های استان در تالار امام رضا (علیه السلام) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

در این مراسم پس از قرائت قرآن توسط دکتر مهدی مهدوی پناه از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، حجت الاسلام دکتر بامری رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در تبیین نقش جایگاه اساتید در تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: تمدن نوین اسلامی از کلید واژه های است که قبل و بعد از انقلاب مورد تاکید مقام معظم رهبری است در این عرصه تمامی اقشار جامعه می توانند نقش آفرینی داشته باشند استادان مراکز دانشگاهی مسولیت خطیری در شکل گیری این اصل مهم حیاتی را ایفا می نمایند.

وی در ادامه افزود: باور عمیق به اصل توحید و خدامحوری، استفاده و بکار گیری از عوامل معرفت افزایی دینی، بهره مندی از برترین یافته ها و تجارب فاخر علمی و متنعم بودن به عقل خالص و توجه به کارکردهای آن از ویژگی های استادان در تراز تمدن نوین اسلامی می باشد.

حجت الاسلام دکتر بامری ضمن اشاره به اهمیت تجلیل از مقام والای استادان، در بیان فلسفه و اهداف آیین نکوداشت تجلیل استادان دانشگاه های استان گفت: از جمله اهداف این مراسم رصد و شناسایی استادان برجسته مراکز دانشگاهی استان، استمرار ارتباط هدفمند و آگاهانه با اساتید، بهره مندی از تجارب شایسته آنان در اهداف فرهنگی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و معرفی ظرفیت های مثبت آنان به سایر مراکز آموزشی می باشد.

در ادامه دکتر رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن خیر مقدم به حاضرین و مدعوین این مراسم بیان داشت: کاستی ها و مشکلاتی مانند مشکل آب، که استان سیستان و بلوچستان با آن ها مواجه است در این زمینه شایسته است با حضور اساتید محقق و پژوهشگر و کوشش های علمی آنان برای حل مشکلات جامعه هدف اقدامی صورت پذیرد تا مشکلات مرتفع گردد. وی در ادامه افزود؛ توجه به معضلات استان با نگرش علمی و تلاش در جهت گره گشایی نیازمندی های آن از اولویت های اعضای هیئت علمی مراکز دانشگاهی است و دانشگاه سیستان و بلوچستان از ارائه دیدگاه‌های سازنده افراد صاحب و فکر اندیشه در این عرصه استقبال می نماید.

در ادامه مراسم آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم، در خصوص برگزاری مستمر نشست های هم اندیشی با اساتید نخبه دانشگاه های استان تأکید نمود.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان به شاخصه های ارزش و شرافت کار معلمی و استادی اشاره نمود و اظهار داشت: مهمترین ارزش و شرافت یک معلم و استاد، شخصیت، نگاه، نیت و خلوص او می باشد که اگر در این موضوع دچار ضعف باشد سایر موارد ارزشی نخواهد داشت و ممکن است نتیجه کار آنان برای جامعه آسیب های فراوانی به همراه داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه از وظایف معلمان و اساتید مراکز دانشگاهی را روشنگری در جامعه و ساختن جامعه ایدآل برشمرد و بر جایگاه علم و تربیت از منظر دین مبین اسلام تاکید نمود.

در این مراسم دکتر امین بهزادمهر از دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر حبیب غزنوی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و دکتر مسعود کرمان ساروی از دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان به بیان مسائل مربوط به حوزه استادان و مشکلات جامعه هدف پرداختند و در پایان از اساتید برجسته تقدیر به عمل آمد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط