اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

مراسم افتتاحیه ویژه‌برنامه‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان به‌مناسبت هفته جهانی کارافرینی(1397)

مراسم افتتاحیه ویژه‌برنامه‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان به‌مناسبت هفته جهانی کارافرینی(1397)

مراسم افتتاحیه ویژه‌برنامه‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان به‌مناسبت آغاز هفته جهانی کارافرینی، چهارشنبه بیست و سوم آبان‌ماه 1397 در تالار معراج این دانشگاه برگزار شد.
این رویداد با سخنان آغازین دکتر مهدی زیودار سرپرست مرکز کارآفرینی دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون اهمیت کارآفرینی، تبریک فرا رسیدن هفته جهانی کارآفرینی و برشمردن مناسبت‌ها و برنامه‌های منجسم دانشگاه ویژه این هفته گشایش یافت. وی همچنین با یادآوری تاریخچه بزرگداشت پدیده کارآفرینی در جهان، به سابقه بیش از یک دهه‌ای برگزاری این مراسم در جمهوری اسلامی ایران، اشاره نمودند. دکتر زیودار در بخش دیگری از سخنان خویش، در رابطه با اهمیت کارافرینی به عنوان یک رشته علمی سخنانی ایراد نمودند و خاطر نشان ساختند که پدیده کارآفرینی، یک پدیده چند بعدی است و به‌عنوان یک رشته علمی متمایز، مجموعه ای یکپارچه از نظریه‌های منسجم می‌باشد. وی تصریح کرد که جهت‌گیری آینده کارآفرینی، به سمت «زمینه‌ای‌سازی» است و بر لزوم انجام پژوهش های کیفی بیشتر و توسعه مفاهیم، الگوها و نظریه‌ها برخاسته از شرایط خاص محیط کسب و کار کشور، تأکید نمودند.
در این رویداد، که با حضور جمع کثیری از دانشجویان، اعضای هیأت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان، و دکتر سعیدی، کارآفرین و رئیس هیأت مدیره حمل و نقل و پایانه‌های استان سیستان و بلوچستان همراه بود، دکتر رودینی کارشناس کارآفرینی نیز به انجام سخنرانی در خصوص تاریخچه کارآفرینی، اقتصادهای توسعه‌یافته و جایگاه شرکت های دانش‌بنیان پرداخت.
طی این مراسم، ضمن نمایش کلیپ‌های خلاقانه و متنوع پیرامون ابعاد مختلف کارآفرینی، واحد «آریا گوهر»، یکی از استارتاپ‌های موفق دانشگاه سیستان و بلوچستان در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، توسط مهندس سالاری، بنیانگذار این استارتاپ، معرفی شد و کارآفرین برتر کشوری، مهندس صیادی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی در دانشگاه سیستان و بلوچستان به ارائه تجارب کارآفرینانه خویش پرداخت.
در ادامه، مسابقه‌ای ویژة ایده‌پردازی کارآفرینانه، به‌صورت رویداد «ایده‌شو» توسط مهندس کیخا، کارشناس و مربی مدرسه کسب و کار دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید. در این مسابقه مهیج، دانشجویان ضمن ایده‌پردازی، به ارائه ایده‌های متنوعی پرداختند که در پایان، ایده‌های کارآفرینانه برتر، توسط هیأت داوران، معرفی شدند.
در پایان، پس از بخش معرفی کتاب‌های برتر در حوزه کارآفرینی، دکتر شیهکی مدیر گروه کارآفرینی دانشگاه سیستان و بلوچستان، بحث‌هایی در رابطه با موضوع این رویداد عنوان کردند و بر لزوم اهتمام مضاعف دانشجویان به‌منظور کشف استعدادهای کارآفرینانه خویش، تأکید نمودند.
گفتنی است در این مراسم که به همت مرکز کارآفرینی، انجمن و کانون کارآفرینی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید، عناوین و زمان‌بندی ویژه‌برنامه‌های متنوع دانشگاه سیستان و بلوچستان به‌مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در اختیار دانشجویان، مخاطبان و علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی قرار گرفت.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط