اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

استارتاپ ویکند انرژی سبز در دانشگاه سیستان و بلوچستان

استارتاپ ویکند انرژی سبز در دانشگاه سیستان و بلوچستان

 

استارتاپ ویکند انرژی سبز با هدف شناخت راهکارهای نو برای تامین انرژی های سبز و پاک در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان به مدت سه روز از چهارشنبه ۱۶ اسفندماه تا جمعه شب برگزار گردید.

روز اول

رویداد با برنامه افتتاحیه با حضور مهمانان ، مربیان و سایر شرکت کنندگان رویداد آغاز گردید.

مربیان رویداد آقایان جاسمی ، یوسفی ، دهباشی ، شهرکی ، شوره ای ، نوبخت و عباسی  در  کنار تسهیل گر رویداد اقای صفایی حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه دکتر زیودار سرپرست محترم مرکز کارآفرینی دانشگاه به بیان مطالبی در زمینه کارآفرینی پرداختند و با برشمردن اهداف رویداد توضیحاتی در رابطه با چگونگی برگزاری آن ارائه نمودند و در پایان نیز ایشان برای شرکت کنندگان آرزوی موفقیت کردند.

در ادامه تسهیل گر رویداد ضمن بیان مطالب لازم از افراد صاحب ایده ، جهت ارائه ایده هایشان دعوت نمودند که در این راستا ۳۴ ایده توسط حضار مطرح گردید که پس از پایان رای گیری ، ۱۲ ایده جهت ادامه رویداد توسط حضار انتخاب گردید.

 

روز دوم

افراد شرکت کننده در قالب تیم هایی تقسیم بندی و در واحدهای مرتبط با خودشان مستقر گردیدند و کار خود را جهت پرورش ایده آغاز نمودند.

در این راستا نخستین کارگاه با موضوع تدوین بوم کسب و کار با ارائه مهندس یوسفی برای تیم ها برگزار گردید و در ادامه نیز تیم ها با راهنمایی مربیان حاضر در رویداد به تکمیل بوم خویش پرداختند.

 

روز سوم

روز سوم ، روز پایانی رویداد با شور و نشاط شرکت کنندگان با دو کارگاه برای تیم ها آغاز گردید.

کارگاه اول با موضوع MVP  با ارائه مهندس یوسفی ، در خصوص باید های لازم حداقل محصول قابل ارائه و کارگاه دوم نیز با ارائه مهندس شهرکی با موضوع ارائه اثر گذار و ویژگی های لازم یک ارائه خوب برگزار گردید.

بعد از آن تیم ها با راهنمایی تسهیل گر و مربیان رویداد به سراغ تکمیل بوم ، MVP و ارائه پایانی خویش پرداختند.

در این خصوص تیم ها در واپسین ساعات پایانی آغاز داوری ، پیش ارائه خود را به مربیان ارائه دادند تا نقاط ضعف احتمالی آنان مرتفع گردد.

 


 

آیین اختتامیه استارتاپ ویکند انرژی سبز در روز ١٨اسفند ماه ساعت ۱۶ با حضور تیم داوران متشکل از جناب آقای مهندس سلجوقی عضو هیئت عامل سازمان فناوری و اطلاعات ایران، سرکار خانم دکتر مهرجو، دکتر صمیمی، دکتر برکاتی، دکتر سید صدر و آقای دکتر معین خواه ریاست مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان ، در کنار مربیان و تیم های شرکت کننده در رویداد برگزار گردید.

در ابتدای این برنامه پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی ، دکتر زیودار سرپرست محترم مرکز کارآفرینی دانشگاه به نقش استارتاپ ها در ایجاد مشاغل و کارآفرینی تاکید کردند و گزارشی در رابطه با چگونگی برگزاری این رویداد در دو روز گذشته ارائه کردند.

ایشان همچنین ضمن تشکر از برگزار کنندگان این رویداد بر نقش استارتاپ ها و مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه در شکوفایی استعداد ها و ظرفیت های استان تاکید کردند.

در ادامه برنامه عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران که بعنوان مهمان در برنامه حضور بهم رسانده بودند نیز با اشاره به اهمیت مجتمع فناوری و نوآوری در ایجاد مشاغل مرتبط با انرژي های نو ابراز امیدواری کرد این رویداد بتواند گام مهمی در راستای عملی  کردن ایده‌های جدید در حوزه ی انرژی های نو باشد.

مهندس سلجوقی با اشاره به ظرفیت های استان گفتند : سیستان و بلوچستان نه تنها محروم نیست بلکه سرشار از  استعداد، ظرفیت و پتانسیل های لازم برای کارأفرینی در حوزه قشر جوان است.

 

پس از اعلام تسهیل گر هرکدام از تیم های ١٢ گانه به مدت ٥ دقیقه به تشریح ایده خود پرداختند و در ادامه به مدت ۳ دقیقه داوران سوالات خویش را از تیم ها مطرح نمودند.

پس از بیان ایده ها نوبت به داوری طرح ها رسید و داوران پس از ارزیابی ، سه تیم را به عنوان تیم های برتر و دو تیم را بعنوان شایسته تقدیر انتخاب نمودند که هدایای هر کدام نیز به شرح ذیل خدمت تیم ها تقدیم گردید  :

١. تیم اول :  تیم آب ارزان با هدیه ۲۵ میلیون ریالی

٢. تیم دوم : تیم پنل های حرارتی، خورشیدی با هدیه ۲۰ میلیون ریالی

٣. تیم سوم : تیم لامپ جلبکی با هدیه ۱۵ میلیون ریالی

و تیم های ISTER و  LW بعنوان ۲ تیم قابل تقدیر اعلام گردیدند.

 

در پایان نیز از مربیان ، داوران و سایر افراد مرتبط با لوح تقدیر و هدایایی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط