اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

پنل های تخصصی همایش ملی دانشگاه کار آفرین،تعامل با صنعت و جامعه در زاهدان برگزار شد

پنل های تخصصی همایش ملی دانشگاه کار آفرین،تعامل با صنعت و جامعه در زاهدان برگزار شد

 

پنل های تخصصی همایش ملی دانشگاه کار آفرین،تعامل با صنعت و جامعه با هدف تعامل بین کارآفرینان،دانشگاهیان و صنعتگران بعد از ظهر امروز در تالار امام رضا(ع) زاهدان برگزار شد .

دکتر معصومی کارآفرین دانشگاه تهران در این پنل با اشاره به نقش تاثیر گذاری گفتگوها و تعاملات بین صنعتگران و دانشگاهیان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی ، اظهار داشت: باید تعامل و گفتگوی بین دانشگاهیان و صنعتگران با هدف کار افرینی برتر و ایجاد اشتغال ادامه یابد.

وی افزود: باید راهکارهایی ارائه شود تا فضای دانشگاه های سراسر کشور و دانشگاه سیستان و بلوچستان به سمت فضایی با رفتار کار آفرینانه سوق داده شود.

دکتر معصومی خاطر نشان کرد: دانشگاه باید بتواند نتایج و محصولات علمی خود را به جامعه و صنعت ارائه کند .

وی افزود: بدیهی است راهکارهای ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت با هدف کارآفرینی، در کوتاه مدت عملی نخواهد شد و نیازمند استمرار چنین نشست های  تعاملی و ارائه نکته نظرات از سوی تمامی دانشجویان،کار آفرینان،صنعتگران و دانشگاهیان است.

* تبدیل فرصت های کارآفرینی به فرصت کسب و کار در دانشگاه کار آفرین

 

دکتر محمد کاظمی مدیر گروه کارآفرینی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه کار آفرین ،دانشگاهی است که به کسب و کار مبتنی بر دانش بپردازد و این کسب و کار در جهت پاسخگویی به نیاز های جامعه ایجاد شود‌.

وی افزود: دانشگاه کارآفرین کمک می کند تا فرصت های کار آفرینی شناسایی و تبدیل به فرصت کسب و کار شود.

 

دکتر محمدکاظمی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به دانشگاه کارآفرین اکوسیستم دانشگاهی در دانشگاه ها حاکم شود .

وی افزود: طبق تجربه های دانشگاه کارآفرینی تهران، در ابتدای هر بند از برنامه های دانشگاه ، برنامه استراتژیک تحقق دانشگاه کار آفرین درج شود و در مرحله بعدی در متن احکام تمامی مدیران و روسای دانشگاهی تبدیل دانشگاه به دانشگاه کار آفرین مورد تاکید قرار گیرد .

دکتر محمد کاظمی با اشاره به اینکه برخی از کلاسهای دانشگاهی باید با محوریت یک فرد کار آفرین برگزار شود،خاطر نشان کرد: گزینه کارآفرین بومی و ایرانی باید در دستور کار دانشگاه سیستان و بلوچستان برای تحقق دانشگاه کارآفرین قرار گیرد.

وی اذعان داشت: دانشجویانی که تبدیل به یک فرد کار آفرین شده اند باید به عنوان مشاور در جمع دانشجویان دانشگاه حضور یافته و مشاوره های کسب و کار ارائه دهند.

دکتر محمد کاظمی برگزاری جشنواره های کارآفرینی را یکی از راهکار های مناسب برای آموزش و یادگیری راه حل های کسب و کار دانست.

 

*لزوم جهت دهی دانشگاه ها به سمت ایجاد کسب و کارهای نوین

 

دکتر محمد رضا زالی رئیس دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران، در این پنل اظهار داشت: دانشگاهها باید به سمت و سوی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار های نوین برای فراهم کردن فرصت های اشتغال در جامعه پیش بروند.

وی افزود: تشخیص فرصت های کسب و کار باید به صورت بومی درنظر گرفته شوند و از خدمات و کارآفرینی هایی که عملیاتی شده اند بهره مند شد.

دکتر زالی خاطر نشان کرد : باید به سمتی پیش رویم که اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان در ارائه دروس و سیلابس درسی دانشجویان بازنگری نموده و آموزش کار آفرینی را در کلاس های خود بگنجانند‌.

وی با بیان اینکه ارتقاء رنکینگ دانشگاه ها یکی از لازمه های تحقق دانشگاه کار آفرین است، افزود: دانشگاه پردیس چابهار باید به دانشگاه کار آفرین تبدیل شود.

*امواج خلیج گواتر فرصتی مناسب برای کارآفرینی در سیستان و بلوچستان

 

سلمان رفتاری ،کارآفرین گردشگری دانشگاه تهران هم در این پنل گفت: در تمامی سواحل خلیج فارس امواج کم بوده و موج های خروشان منطقه گواتر توجه موج سواران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده و تمایل به حضور در استان دارند که از این فرصت باید در جهت کار آفرینی در استان استفاده نمود.

وی استفاده از نیروهای بومی را اولویت اول کارآفرینی دانست و عنوان کرد: باید از نیروهای توانمند موجود در هر منطقه برای بکارگیری در فرصت های شغلی و اشتغالزایی استفاده نمود .

وی تعاملات تیمی و ایجاد تیم های کاری را یکی از عوامل موفقیت در کار آفرینی دانست و افزود: تشکیل تیم های کاری در سیستان و بلوچستان، به توسعه و رشد آن کمک کرده و بستر های کارآفرینی را ایجاد می نماید‌.

 

*نیروی متخصص و توان علمی لازمه کارآفرینی در سیستان و بلوچستان

 

مدیرعامل شرکت سیمان سیستان در این پنل اظهار داشت: آمادگی داریم تا  در جهت تحقق دانشگاه کارآفرین و تعامل آن با صنعت و جامعه ایفای نقش نماییم.

 

مهندس احسانفر عنوان کرد: امروز که به همت رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان،موضوع دانشگاه کارآفرین مطرح شده است، باید فضایی ایجاد شود تا مجموعه صنعت و دانشگاهیان تعاملی بیش از پیش با یکدیگر داشته باشند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط