اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست مشترک دانشگاه و صنعت

نشست مشترک دانشگاه و صنعت

نشست مشترک دانشگاه و صنعت با دعوت از کارآفرین برتر استان به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی،  چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۹۶ در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

 

* لزوم ایجاد انجمن کارآفرینان جوان در دانشگاه سیستان و بلوچستان *

مهندس قاسمی کارآفرین برتر و سرمایه گذار پروژه مجتمع گردشگری لادیز گفت: ایجاد انجمن کار آفرینان جوان در جهت تعامل بیش از پیش کارآفرینان به عنوان یک نیاز در دانشگاه سیستان و بلوچستان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مهندس غلامرضا قاسمی کارآفرین برتر،  مدیر شرکت هامون سازه، مدیر و سرمایه گذار  پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی _گردشگری و رفاهی لادیز در نشست هم اندیشی با دانشجویان، صاحبان ایده و کار آفرینان دانشگاه سیستان و بلوچستان، که روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۹۶ بمناسبت آغاز هفته کار آفرینی در مجتمع فناوری و نوآوری  دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد،  ضمن تبریک آغاز هفته کار آفرینی اظهار داشت: من غلامرضا قاسمی کنگان هستم که 20 سال مقیم کانادا بوده ام و 3 سال است مقیم زاهدان هستم، 42 سال سابقه کاری در بخش های صنعت و صنایع فلزی و دیگر بخش ها را در کارنامه کاری خود ثبت نموده ام.

وی افزود: ثبت 15 شرکت در ایران، راه اندازی کارخانه های متفاوت در تهران، اصفهان، شیراز و کرج و ایجاد اشتغال برای 2000 نفر از دیگر سابقه های کاری اینجانب است.

وی با اشاره به ثبت 3 شرکت سرمایه گذاری در آمریکا و 3 شرکت در زمینه انرژی های نو در اسپانیا را از دیگر تجربیات خود دانست و عنوان کرد: شرکت هامون سازه و تفاهم نامه هایی در زمینه انرژی های بادی و خورشیدی در سیستان و بلوچستان و ایجاد اشتغال برای 200  نفر از فعالیت های من در این استان پهناور است.

وی با اشاره به راه اندازی پروژه مجتمع بزرگ لادیز در زاهدان، گفت: پروژه مجتمع بزرگ گردشگری لادیز در سال 95  آغاز به کار کرد و پس از گذشت 8 ماه برای 130 هزار نفر ایجاد اشتغال نمود.

مهندس قاسمی با اشاره به 360 هزار بازدید کننده از مجتمع گردشگری لادیز طی 8 ماه اخیر، عنوان کرد : امسال به عنوان مدیر نمونه ملی توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده ام .

وی الگوی خود را در زندگی پدرش معرفی کرد و تصریح کرد: پدر من 17 عمل جراحی داشته و پس از گذشت مدت کوتاهی از آخرین عملش،جان خود را از دست داد.

وی افزود: من از سن 8 سالگی کار کرده ام و از آغاز دوران استقلالم تاکنون کارهای فراوانی از جمله کارگری، حسابداری، رانندگی، شاگردی نانوایی، دست فروشی، مدیریت هتل استقلال تهران، نمایندگی فروش شرکت خصوصی ‌ایزوگام، تجربه های کاری در کشورهای مختلف و بسیاری از راه های درآمدزایی را تجربه کرده ام.

مهندس قاسمی ایجاد اشتغال مستقیم برای 500 نفر در شهر زاهدان را افتخاری بزرگ برای خود دانست و عنوان کرد: مجتمع گردشگری لادیز زاهدان، فضای سبز این شهر را یک صدم درصد افزایش داده است .

مدیر پروژه لادیز خطاب به کارآفرینان عنوان کرد: کار آفرینان نباید پول را به عنوان هدف غایی خود مشخص کنند و باید جایگاه اجتماعی و هدف خود را در ذهنشان مشخص کنند.

وی سخت کوشی و تعیین هدف را لازمه موفقیت در کار آفرینی دانست و خاطر نشان کرد: کار آفرینان باید در نظر داشته باشند که راه صد ساله را نمی توان یک شبه طی کرد و دستیابی به موفقیت، سخت کوشی را می طلبد.

مهندس قاسمی عنوان کرد: صداقت کاری باید سرلوحه کار جوانان و کارآفرینان باشد و باید امنیت کاری را در سیستان و بلوچستان ایجاد کنیم.

وی دلیل انتخاب شهر زاهدان و استان سیستان و بلوچستان را برای اجرای پروژه خود، مظلومیت مردم استان و خاطرات تلخ جوانی خود دانست و افزود: امروز خوشحالم بگویم حدود 2500 نفر به لطف خداوند از درآمد پروژه لادیز زندگی می گذرانند.

وی در گفتگو با دانشجویان و ارائه ایده برای بهبود کار آنان، گفت: از تمامی ایده های برتر و کارساز استقبال می کنم و از هیچ کمکی در  جهت حمایت از کارآفرینان دریغ نخواهم کرد.

وی در ادامه‌ گفت: جوانان برای نقش آفرینی باید به خودباوری برسند .

مهندس قاسمی، سیستان و بلوچستان را یکی از امن ترین استان های کشور دانست و گفت: جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری در سیستان و بلوچستان می تواند زمینه اشتغال و کار آفرینی را برای تعداد زیادی از مردم این استان ایجاد کند .

وی در پایان گفت: یکی از بهترین ایده ها برای کارآفرینی در این استان پهناور ، توجه به حوزه گردشگری است و می تواند چرخ اقتصاد استان را به گردش در آورد.

 

*کارآفرینان محرکه اصلی توسعه در جامعه*

دکتر زیودار سرپرست مرکز کارافرینی دانشگاه سیستان و بلوچستان دراین نشست گفت: حضور مهندس قاسمی کارافرین برتر را در نخستین روز ویژه برنامه های دانشگاه سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته ی جهانی کارافرینی  ارج می نهیم.

 وی افزود: در متون علمی کارافرینی گفته میشود کارافرینان عمدتا ویژگی های روانشناختی خاصی دارند که انان را از دیگر افراد جامعه متمایز میکند .

وی اعتماد به نفس و استقلال طلبی، را از ویژگی های شاخص کارافرینان دانست و اذعان داشت:ذهن کارآفرینان ویژگی خاص هوشیاری کارآفرینانه دارد که این یک موهبت است و آنان را از دیگر افراد جامعه متمایز میکند.

دکتر زیودار خاطر نشان کرد:  طبق مطالعات و نتایج علمی درصد زیادی از کارآفرینان موفق دوران نوجوانی و جوانی خاص و تجارب کاری فراوانی برای کسب درآمد و نگهداری از خانواده  برعهده داشته اند.

سرپرست مرکز کارآفرینی دانشگاه سیستان و بلوچستان  با اشاره به حس استقلال طلبی کارآفرینان ،خاطر نشان کرد: کارآفرینان ازاستخدام گریزانند و به دنبال رهبری در حوزه کسب و کار هستند.

دکتر زیودار عنوان کرد: کار آفرینان قهرمانانی هستند که اقتصاد کشور را به رونق درآورده و اصلی ترین محرکه توسعه در جامعه هستند.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حضور کارآفرینانی مانند مهندس قاسمی در سیستان و بلوچستان قطعا تحول عظیمی در توسعه اقتصاد استان را رقم خواهد زد.

وی نرخ پایین بهره وری را یکی از برجسته ترین مشکلات اقتصاد استان دانست و افزود: اگر نرخ بهره وری مورد توجه کارآفرینان قرار گیرد قطعا توسعه اقتصادی را در پی خواهد داشت.

 

*شهامت و جسارت دو مولفه اصلی کار آفرینی *

دکتر کردی معاون‌ پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار داشت: شهامت و جسارت به عنوان دو نکته کلیدی در کار آفرینی محسوب می شود و بدون توجه به این دو مولفه موفقیت در کارآفرینی حاصل نخواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن آموزش براساس جسارت در لایه های آموزشی کارآفرینان در دانشگاه، عنوان کرد: پایه اقتصاد یک کار افرین موفق، تزریق جسارت به آنان است.

کارآفرینان باید در نظر داشته باشند که دستیابی به موفقیت و ثروت در کوتاه مدت حاصل نمی شود و صبر  و تلاش مضاعف را می طلبد.

وی افزود: تفکر کارآفرینی نیازمند فرهنگسازی است.

دکتر کردی با اشاره به اهمیت توجه به بهره وری در کار آفرینی، تصریح کرد: زمان،  یک مولفه اصلی و ارزشمند است که کارآفرینان  باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان، رشد اقتصادی را یکی از عوامل تاثیر گذار در جامعه دانست و افزود: تمامی شاخص ها با اقتصاد فرد و جامعه در ارتباط است.

دکتر کردی خاطر نشان کرد: استعداد کار آفرینی، بالقوه و ذاتی است و باید در درون افراد وجود داشته باشد .

وی افزود: باید سیاست های سیستان و بلوچستان به سمتی پیش رود که مهاجرت به درون استان بیشتر از مهاجرت به خارج آن باشد.

وی عنوان کرد: باید شهامت ممارست در وجود دانشجویان نهادینه شود و کارآفرینان چالش های مدیریتی را تجربه کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: 80 درصد کارآفرینان برتر در بازه سنی 20 تا 26 سال قرار دارند که این نشان دهنده اوج فعالیت، انرژی و کارایی جوانان در این بازه سنی است.

 وی افزایش امید در جوانان را یکی از عوامل تاثیر گذار در ترغیب آنان برای کار افرینی دانست و خاطر نشان کرد: باید شرایط استقلال جوانان و به چالش کشیدن آنان در فرصت های شغلی متفاوت فراهم شود.

 

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط