اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری کارگاه مباحث پایه‌ای ریاضی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

برگزاری کارگاه مباحث پایه‌ای ریاضی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

کارگاه مباحث پایه‌ای ریاضی با همکاری کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران، گروه ریاضی دانشگاه سیستان و بلوچستان و اداره آموزش و پرورش، در روز دو‌شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار گردید.

کارگاه مباحث پایه‌ای ریاضی با همکاری کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران، گروه ریاضی دانشگاه سیستان و بلوچستان و اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ زاهدان، در روز دو‌شنبه، ۱۲ آبان ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار گردید. مدرس کارگاه دکتر محمد مهدی ابراهیمی استاد بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی و مخاطبین آن، دبیران ریاضی متوسطه دوم سطح استان بودند. در ابتدا دکتر مریم عرب عامری رابط کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران در دانشگاه سیستان و بلوچستان، به اهمیت آموزش ریاضی و چالش‌های بوجود آمده در ریاضی کشور اشاره و اذعان داشت که یکی از راه‌کارهایی که می تواند در این خصوص تاثیرگذار باشد ارتباط مستمر دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با هدف شناسایی و برطرف کردن این چالش‌ها می‌باشد. ایشان هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی را، ارتقاء توانمندی حرفه‌ای و  بازآموزی یافته‌های علمی برشمرد. سپس مدیر گروه ریاضی، دکتر باغانی ضمن تشکر از اداره آموزش و پرورش ناحیه 1، عنوان نمود این ارتباط و برگزاری کارگاه‌هایی از این دست تداوم خواهد داشت.
پس از آن، دکتر ابراهیمی به بررسی سه کتاب درسی متوسطه دوم و ارائه برخی نکات ارزشمند در نحوه تدریس مطالب کتب مذکور و اشکالات موجود در آن‌ها پرداخت.
سپس دکتر اشرف دانشخواه، رئیس کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران ضمن تشکر از گروه ریاضی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر ابراهیمی و دبیران سطح استان بابت استقبال گسترده از کارگاه، به بیان سیاست‌های کمیته بانوان انجمن ریاضی در خصوص برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی پرداخت.
در پایان دبیران مخاطب کارگاه به بیان سوالات و نقطه نظرات خود پیرامون مطالب تدریس شده پرداختند و پاسخ‌های خود را دریافت کردند.
لازم به ذکر است که این کارگاه در فرصت‌های بعدی ادامه خواهد یافت.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط