اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بازدید رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از دانشگاه سیستان و بلوچستان

بازدید رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از دانشگاه سیستان و بلوچستان

دکتر علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی وصنعتی ایران به‌ اتفاق تعدادی از مسئولین سازمان در تاریخ یکشنبه ۱۴۰۰/۸/۳۰ از دانشگاه سیستان و بلوچستان بازدید کرد

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر علیرضا عشوری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی وصنعتی ایران به‌ اتفاق تعدادی از مسئولین سازمان در تاریخ یکشنبه ۱۴۰۰/۸/۳۰ از امکانات آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه شامل مرکز نوآوری و فناوری، فن بازار، و آزمایشگاه مرکزی بازدید کرد. دکتر عشوری و همراهان در ابتدا با حضور در سازمان مرکزی در جلسه هم‌اندیشی با هیات رئیسه دانشگاه شرکت نمودند. ابتدا حجةالاسلام دکتر بامری مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان به ایراد سخن پرداخت و به لزوم بهره‌برداری بهینه از منابع اندک آبی منطقه و استفاده از تکنولوژی در تامین آب استان اشاره کرد. سپس دکتر رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن خوشامدگویی به دکتر عشوری و هیات همراه با اشاره به توان پژوهشی، فناوری و محوریت دانشگاه در توسعه پایدار استان بر همکاری دو موسسه بر اجرای طرح‌های فناورانه مشترک خصوصا در زمینه تصفیه منابع آبی متعارف و غیرمتعارف بعنوان اولویت اول در تامین آب شرب بهداشتی برای مناطق محروم استان تاکید کردند. دکتر رضایی عنوان نمود که چنین طرح‌هایی می‌تواند آغازی بر همکاری‌های گسترده‌تر آتی باشد. وی در ادامه پیشنهاد تاسیس یک پژوهشکده آب و انرژی مشترک در منطقه آزاد چابهار را ارائه کرد که مورد توجه ریاست سازمان قرار گرفت. دکتر عشوری نیز با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده اخیر و برگزاری موفق کنگره بین‌المللی نمک‌زدایی از آب‌های غیرمتعارف که بطور مشترک در شهریورماه گذشته برگزار گردید، آمادگی خود را در تامین بخشی از بودجه لازم در اجرای طرح‌های فناوری آبی اعلام نمود و از تشکیل کارگروه مشترک در تهیه پروپوزال در این راستا پشتیبانی کرد. در ادامه دکتر کردی، دکتر صمیمی و دکتر شهرکی به ایراد نقطه نظرات خود در مورد راه‌های همکاری فی‌مابین پرداختند.
در پایان دکتر عشوری و هیأت همراه ایشان از مجتمع فناوری و نوآوری، فن بازار، شرکت‌های مستقر در دانشگاه و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بازدید کردند و با امکانات پژوهشی دانشگاه آشنا شدند.

امتیاز به خبر :