اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بیانیه دانشگاه سیستان و بلوچستان به مناسبت 16 آذر

بیانیه دانشگاه سیستان و بلوچستان به مناسبت 16 آذر

روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو بیانیه‌ای را صادر کرد

روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو بیانیه‌ای را صادر کرد. در این بیانیه ضمن تبریک فرارسیدن روز دانشجو آمده است: 16 آذر سال 1332 نمایانگر روح استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی دانشجویان ایران در پرتو اسلام عزیز است. شاید آن روز که سنگ فرش‌های دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون سه شهید دانشجو رنگین شد، سردمداران استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار، گمان نمی‌کردند که این روز، نقطه آغازین جنبشی خواهد بود که از قلب آن چمران‌ها، باکری‌ها و سلیمانی ها به پا خواهند خاست و هیمنه پوشالین امپراطوری استکبار را در هم خواهند شکست.
در ادامه این بیانیه آمده است:‌ اکنون دانشگاه و جنبش دانشجویی مسلمان در حالی آن روزهای سخت را پشت سر می‌گذارد که کوله‌باری از تجربیات تلخ و شیرین را با خود به همراه دارد؛ یک روز 15 خرداد 1342 و همراهی با نهضت مردم، یک روز جانفشانی و بیدارگری در راه انقلاب اسلامی،‌ زمانی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 57 و زمانی دیگر مجاهدت خالصانه در دفاع مقدس از اسلام و میهن.
امروز اساتید و دانشجویان پاک سرشت ایران اسلامی، با درک صحیح از موقعیت و نعمت بی‌نظیری که در دست ایشان به امانت قرار گرفته و با تمسک به روح آرمانگرایی، حقیقت‌جویی و بیدارگری که در نهاد دانشگاهیان قرار دارد؛ تمام تلاش خود را در راه جهاد علمی و عملی جهت سرافرازی روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی بکار بسته و به حول و قوه الهی و با مدد از ارواح طیبه شهداء، سنگرهای رشد و ترقی را یک به یک فتح خواهند نمود.
پیوند ناگسستنی اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، روز به روز مستحکم‌تر شده و به عنوان عضوی جداناپذیر از پیکره ملت شریف ایران، همچون گذشته مهم‌ترین وظیفه و رسالت خود را در دفاع از کیان انقلاب و تلاش برای کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند و در این رهگذر، پیروی از منویات رهبر فرزانه انقلاب و کوشش برای تحقق مطالبات ایشان را سرلوحه تمام برنامه‌های خود برای تحقق عزت و اقتدار ایران اسلامی قرار خواهند داد.
به رغم تلاش سابقه‌دار بدخواهان برای القای ناامیدی و شکست در جامعه و دانشگاه‌ها،‌ روح نشاط و خودباوری همچون خونی تازه در رگهای دانشگاهیان و ملت شریف ایران جریان داشته و موفقیت‌های پی‌درپی مردم ایران در عرصه‌های گوناگون علم و فناوری، خود سندی محکم و موثق بر این مدعی است.

امتیاز به خبر :