اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

ساماندهی رشته‌های تحصیلی برای توسعه منطقه‌ای سواحل مکران با حضور ریاست دانشگاه

ساماندهی رشته‌های تحصیلی برای توسعه منطقه‌ای سواحل مکران با حضور ریاست دانشگاه

با حضور دکتر رضایی و در راستای رسالت دانشگاه‌های نسل چهارم و پیوند جامعه و دانشگاه جلسه‌ای با عنوان ساماندهی رشته‌های تحصیلی و کارگاه‌های فنی در راستای توسعه منطقه‌ای سواحل مکران در محل منطقه آزاد چابهار برگزار شد

پیرو تاکید استاندار محترم و در راستای رسالت دانشگاه‌های نسل چهارم و پیوند جامعه و دانشگاه جلسه‌ای با عنوان ساماندهی رشته های تحصیلی و کارگاه‌های فنی در راستای توسعه منطقه‌ای سواحل مکران در محل منطقه آزاد چابهار برگزار گردید.
در ابتدای جلسه دکتر کردی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گزارش مبسوطی از نحوه عملکرد منطقه آزاد چابهار در طی دهه اخیر در تمامی حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، توسعه‌ای، فرهنگی و اجتماعی ارائه کرد.
در ادامه جلسه دکتر رضایی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر و تشکر از زحماتی که در این مسیر کشیده شده نکاتی را در خصوص ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان و اعضای هیات علمی دانشگاه در مسیر رشد و پیشرفت و آبادانی منطقه و همچنین طرح‌های پژوهشی سواحل مکران ارائه نمود.
در پایان جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از نماینده منطقه آزاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، پارک علم و فناوری، دانشگاه جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای استان تشکیل شود و تمامی نیازهای مربوط به رشته‌های تحصیلی کارگاه‌های فنی، دوره‌های کوتاه مدت مختص منطقه شناسایی شود و درجهت رفع نیازها و مرتفع نمودن دغدغه‌های مربوطه اقدامات لازم صورت پذیرد.
در این نشست مقرر گردید سندآمایش تامین نیروی انسانی منطقه توسط دانشگاه‌های استان در اسرع وقت تنظیم شود.

همچنین مقرر گردید اطلس مهارت های راهبردی سواحل مکران با توجه به ظرفیت توسعه صنعتی، تجاری و گردشگری منطقه و بر مبنای سندآمایش و نقشه راه توسعه تنظیم شود.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط