اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست ریاست دانشگاه با فرماندهی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور

نشست ریاست دانشگاه با فرماندهی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور

نشست صمیمانه ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان و تیم همراه با سردار کرمی مقام فرماندهی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در روز ۷ دی ماه در محل فرماندهی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور صورت پذیرفت.

نشست صمیمانه ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان و تیم همراه با سردار کرمی مقام فرماندهی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در روز ۷ دی ماه در محل فرماندهی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور صورت پذیرفت. در ابتدای جلسه دکتر رضایی ریاست دانشگاه ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت دو تن از پاسداران رشید اسلام، اقدامات دانشگاه در خصوص انعقاد تفاهم نامه‌های مربوطه در راستای توسعه استان از منظر نوآوری اجتماعی، مباحث اقتصادی، تربیت نیروی انسانی در حوزه صنایع در حال تاسیس مانند فولاد و پتروشیمی، جهت دار نمودن پایان نامه/رساله های تحصیلات تکمیلی در راستای حل مشکلات استان و راه اندازی مدرسه مهارت، کارآفرینی و نوآوری اجتماعی دانشگاه با همکاری منطقه آزاد، پارک علم و فناوری و سپاه مطالبی را بیان نمود.
سپس دکتر کردی معاون پژوهشی دانشگاه گزارشی از عناوین طرح‌های پژوهشی رسیده از سازمان‌ها و ادارات استان در قالب ۳۰۰ طرح مجزا جهت بررسی و تدوین پروپزال در دانشکده‌های مربوطه توضیحاتی را ارائه داد. همچنین ایشان با توجه به ارتباط موثر با دهیاران، از طریق برگزاری همایش دهیاران استان با همکاری اندیشکده بسیج اساتید، از راه اندازی فضای کسب و کار دهستان خلاق جهت تسهیل در ارائه محصولات سنتی استان گزارشی را ارائه نمود.
دکتر خلیلی‌پور نیز به عنوان دبیر تفاهم نامه سه جانبه دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه دفاع عالی امنیت ملی و سپاه قدس، گزارشی از اقدامات انجام شده شامل کارگروه‌ها، استقرار قرارگاه جهادی شهید شوشتری در مجموعه فن بازار دانشگاه، مباحث مربوط به پترو ریفاینری و پالایشگاه‌های کوچک، طرح‌های مربوط به حوزه آب و معادن، کشاورزی و جلسات برگزار شده در این مباحث ارائه نمود. همچنین در ادامه در خصوص اقدامات صورت گرفته در دانشگاه در حوزه پدافند غیرعامل و تاسیس دفتر انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران شعبه استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه گزارشی ارائه گردید.
در ادامه مهندس شاهمرادی مسؤل مرکز رشد دانشگاه نیز در خصوص فعالیت‌های انجام شده در رابطه با نوآوری اجتماعی، توانمنسازی و تسهیل‌گری برای کسب و کارهای در ابعاد مختلف جامعه طرح جامعی را با الگوهای به روز دنیا ارائه نمود. 
در انتهای این نشست سردار کرمی مقام فرماندهی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور ضمن تشکر از اقدامات دانشگاه تاکید نمود که دانشگاه در سطح استان و کشور می‌تواند تحول آفرین باشد. ایشان بیان کرد تمامی دستگاه‌های اجرایی، سپاه و دانشگاه باید عملکردی منسجم داشته باشند و از کار جزیره‌ای پرهیز گردد. ایشان نقش پژوهش در دانشگاه‌ها را با تکیه بر فناوری‌های موجود شرح داده و تاکید بر تشویق نسل علمی جوان به این رویکرد داشت. همچنین ایشان پیشنهاد بررسی تخصصی و علمی روستاهای هوشمند را به دانشگاه داد و بیان کرد که دانشگاه می‌بایست الگوهای به روز در زمینه معدن، کشاورزی و حوزه آب را ارائه نماید. در انتها ایشان بیان داشت که دانشگاه می‌بایست تدوین رشته‌های تحصیلی را بر مبنای نیازمندی‌های استان بازنگری نماید.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط