اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه سیستان و بلوچستان- سال 1400

آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه سیستان و بلوچستان- سال 1400

در هفته‌ی پژوهش و در روز ۱۷ آذر ماه، آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در هفته‌ی پژوهش و در روز ۱۷ آذر ماه، آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
این برنامه به صورت وبینار و با حضور مجازی دکتر داداش‌پور ریاست سازمان دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با دعوت از مهندس مجید دهبیدی پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در ابتدای بحث دکتر کردی با ارائه گزارشی کوتاه اشاره‌ای به عملکرد حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه داشت و عنوان نمود که دانشگاه باید محور توسعه در منطقه باشد و نقش کلیدی در سیاست گذاری‌ها را داشته باشد.  ایجاد روابط بین‌المللی در فضای آموزش و پژوهش هدف و رکن اصلی حوزه پژوهش و فناوری باید باشد. وی در انتها پیشنهاد کرد که دانشگاه می تواند با نگاهی بلند در رفتار، گفتار و سیاستگذاری‌ها آینده خوبی را برای جامعه رقم بزند.
در ادامه بحث مهندس مجید دهبیدی پور ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف به ایراد سخن پرداخت و اتفاقاتی را که در دو دهه اخیر در دانشگاه صنعتی شریف رقم خورده و باعث شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان شده که توانسته‌اند نیازهای واقعی جامعه شناسایی و درجهت برطرف نمودن آنها گام برداشته و خلق ارزش کنند را عنوان کرد و در پایان توصیه نمود زمینه حضور بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌ها نقشی کلیدی خواهد داشت.
در ادامه دکتر حامد خسروی پژوهشگر برتر شاخه فنی و مهندسی دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به این نکته که پژوهش باید هم برای رسیدن به قله علم و هم برای مسائل جاری کشور باشد خاطرنشان ساخت که توسعه علمی فقط  در سایه تحقیق و پژوهش حاصل می‌شود. ایشان پس از نگاهی اجمالی به گذشته تاریخی دانشگاه‌ها و اشاره به اینکه نسل اول دانشگاه انتقال آموزش و نسل دوم تلفیقی از آموزش و پژوهش است، نسل‌های سوم و چهارم را برون نگر و جامعه محور عنوان نمود و خاطرنشان کرد که آینده دانشگاه در ایران نیز باید جامعه محور باشد. وی در پایان از این که در پنجمین سال خدمت در دانشگاه سیستان و بلوچستان موفق به کسب مقام پژوهشگر برترشده اظهار خوشحالی نمود.
در پایان جلسه از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه با قرائت نام آنها تجلیل بعمل آمد که نام این عزیزان به پیوست در ذیل متن می‌باشد.

امتیاز به خبر :