اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان

حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان

نشست معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رئیس  سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با اعضای هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در تاریخ ۲۳ دی ماه انجام شد

در ابتدای نشست، دکتر غلامرضا رضایی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان
 ضمن ابزار خرسندی از حضور دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در دانشگاه به ایشان و هیئت همراه خوش آمد گفت. سپس دکتر شهیدی هدف از سفر به استان سیستان و بلوچستان را زمینه‌سازی جهت طرح تحول زمین‌شناسی و معدن در استان سیستان و بلوچستان که دومین طرح از این نوع در کشور بعد از خراسان جنوبی می‌باشد عنوان کرد. وی هدف از اجرای این طرح را افزایش ظرفیت‌های معدنی استان اعلام کرد. دکتر شهیدی افزود: به زودی با شروع فاز اول این طرح، انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی در پهنه‌ای بالغ بر ۱۵ تا ۳۵ هزار کیلومتر مربع اجرایی می‌شود. معاون وزیر صمت گفت در این طرح  ۳۵ هزار کیلومتر مربع از استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش  قرار خواهد گرفت و نتیجه آن حدود ۱۰۰ لایه زمین‌شناسی، ژئوشیمی و زمین‌شناسی اقتصادی استان خواهد بود.
در ادامه اعضای هیئت علمی دانشگاه به بیان نظرات خود در این زمینه پرداختند و علاوه بر اعلام آمادگی خود جهت مشارکت در این طرح به پتانسیل‌های آزمایشگاهی و نیروی متخصص در گروه‌های  زمین شناسی و معدن و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اشاره کردند.
سپس دکتر شهیدی ضمن ابراز خرسندی از توانایی اعضای هیئت علمی و پتانسل آزمایشگاهی دانشگاه، بر انعقاد تفاهم نامه در این زمینه و استفاده از این ظرفیت در دانشگاه و همچنین تبادل اطلاعات با دانشگاه تاکید کرد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط