اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نمایش آثار عضو هیات علمی دانشگاه در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

نمایش آثار عضو هیات علمی دانشگاه در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

نمایشگاه آثار ابوالقاسم نعمت شهربابکی، عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه سیستان و بلوچستان در ایام دهه فجر از ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه در پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر آن شده است تا نمایشگاهی از آثار ابوالقاسم نعمت شهربابکی، عضو هیئت علمی دانشکده هنر، دانشگاه سیستان و بلوچستان را در ایام دهه فجر برگزار نماید.
 ابوالقاسم نعمت شهربابکی، دانش آموخته رشته طراحی فرش از دانشگاه سیستان و بلوچستان و عضو هیأت علمی این دانشگاه می‌باشد. او همچنین دارای نشان درجه یک هنری در رشته طراحی فرش است که سابقه‌ای بیش از بیست سال تدریس در این زمینه را در کارنامه خود دارا می‌باشد.
 این هنرمند در این نمایشگاه تلاش نموده است تا با نگاهی بینامتنی به سی مرغ عطار، سی اثر با نقش مرغان آن را با استفاده از نقوش ختایی که از جمله نقوش سنتی هنر ایرانی می‌باشد خلق نماید.
تابلوهای نعمت شهربابکی علاوه بر استفاده از نقوش سنتی ختایی، با تلفیقی از رنگ گذاری‌های نقاشی غربی بر بوم همراه شده است تا تجربه‌ی تازه‌ای را از اجرای این نقوش در حالت بداهه پردازی نشان دهد. 
این نمایشگاه به مناسبت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی در ساختمان شماره یک وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در تهران، از تاریخ دهم تا بیستم بهمن دایر است.

امتیاز به خبر :