اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

اولین دوره سمینار علمی شیمی و انرژی پاک

اولین دوره سمینار علمی شیمی و انرژی پاک

اولین دوره سمینار علمی شیمی و انرژی پاک در روز سه شنبه پنجم بهمن ماه توسط گروه شیمی دانشکده علوم پایه و با همکاری گروه مهندسی شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

ه گزارش روابط عمومی دانشگاه، اولین دوره سمینار علمی شیمی و انرژی پاک در روز سه شنبه پنجم بهمن ماه توسط گروه شیمی دانشکده علوم پایه و با همکاری گروه مهندسی شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد. این رویداد علمی، در چهار محور تخصصی: باتری و پیل سوختی، انرژی خورشیدی، بیو انرژی و سیستم‌های هیبریدی به صورت مجازی–حضوری در سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان با موفقیت برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر کردی، معاونت پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) و گرامیداشت روز زن، با بیان بحران انرژی در جهان امروز، اهمیت پژوهش در زمینه انرژی تجدیدپذیر را یادآور شد. در ادامه، دکتر گرگیج ریاست دانشکده علوم پایه برگزاری سمینارهای علمی در تبادل تجربیات پژوهشگران و محققان دانشگاهی و صنعتی را مثمر ثمر دانست. سپس، دکتر زهرا یاوری دبیر علمی–اجرایی اولین دوره سمینار شیمی و انرژی پاک و عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه، گزارشی از روند برگزاری سمینار و آمار مقالات دریافتی را ارائه داد. صاحبنظران و پژوهشگران رشته‌های شیمی، مهندسی شیمی و فیزیک در برگزاری این سمینار حضور داشتند. محتوای ارائه شده در اولین دوره سمینار شیمی و انرژی پاک در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و کنسرسیوم محتوای ملی (CIVILICA) نمایه شده است.
 در اولین سمینار علمی شیمی و انرژی پاک، دو سخنرانی کلیدی ارائه گردید. به این ترتیب، دکتر تقوی نیا عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، آخرین دستاوردهای گروه پژوهشی آن دانشگاه در زمینه سلول‌های خورشیدی پروسکایتی را معرفی نمود. همچنین، روند تحقیقات در زمینه پیل سوختی میکروبی در گروه مهندسی شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان توسط دکتر وجیهه یوسفی عضو هیات علمی دانشگاه، بیان شد.
در اولین دوره سمینار علمی شیمی و انرژی پاک ۹ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۵ مقاله به صورت پوستر ارائه شد. در پایان، مقالات برتر در دو زمینه ارائه شفاهی و پوستر معرفی گردید. در جنب این رویداد علمی‌–تخصصی، در روز چهارشنبه ۶ بهمن دو کارگاه آموزشی پراش پرتو ایکس و سلول خورشیدی توسط دکتر ساحلی و دکتر شب زنده دار محققان گروه شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط