اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

اولین دوره سمینار علمی شیمی و انرژی پاک برگزار شد

اولین دوره سمینار علمی شیمی و انرژی پاک برگزار شد

با عنایت خداوند متعال، در روز سه شنبه پنجم بهمن ماه 1400 گروه شیمی دانشکده علوم پایه و با همکاری گروه مهندسی شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان میزبان اولین دوره سمینار علمی شیمی و انرژی پاک بودند. این رویداد علمی، در چهار محور تخصصی: باتری و پیل سوختی، انرژی خورشیدی، بیو انرژی و سیستم های هیبریدی به صورت مجازی – حضوری در سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان با موفقیت برگزار شد.

در ابتدای جلسه و بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر کردی، معاونت محترم پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) و گرامیداشت روز زن، با بیان بحران انرژی در جهان امروز، اهمیت پژوهش در زمینه انرژی تجدیدپذیر را یادآور شدند. در ادامه، جناب آقای دکتر گرگیج، ریاست محترم دانشکده علوم پایه، ضمن خیرمقدم به تمام شرکت کنندگان در مراسم، برگزاری سمینارهای علمی در تبادل تجربیات پژوهشگران و محققان دانشگاهی و صنعتی را مثمر ثمر دانستند. سپس، دکتر یاوری دبیر علمی – اجرایی اولین دوره سمینار شیمی و انرژی پاک و عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه، گزارشی از روند برگزاری سمینار و آمار مقالات دریافتی را ارائه دادند. صاحبنظران و پژوهشگران رشته های شیمی، مهندسی شیمی و فیزیک در برگزاری این سمینار حضور داشتند. محتوای ارائه شده در اولین دوره سمینار شیمی و انرژی پاک در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) و کنسرسیوم محتوای ملی (CIVILICA) نمایه شده است.

 در اولین سمینار علمی شیمی و انرژی پاک، دو سخنرانی کلیدی ارائه گردید. به این ترتیب، جناب آقای دکتر تقوی نیا عضو محترم هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، آخرین دستاوردهای گروه پژوهشی شان در زمینه سلول های خورشیدی پروسکایتی را معرفی نمودند. همچنین، روند تحقیقات در زمینه پیل سوختی میکروبی در گروه مهندسی شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان توسط سرکار خانم دکتر یوسفی عضو محترم هیئت علمی دانشگاه، بیان شد.

در اولین دوره سمینار علمی شیمی و انرژی پاک 9 مقاله به صورت سخنرانی و 15 مقاله به صورت پوستر ارائه شدند. در پایان، مقالات برتر در دو زمینه ارائه شفاهی و پوستر معرفی شدند. در جنب این رویداد علمی – تخصصی، در روز چهارشنبه 6 بهمن 1400 دو کارگاه آموزشی پراش پرتو ایکس و سلول خورشیدی توسط سرکار خانم دکتر ساحلی و سرکار خانم دکتر شب زنده دار محققان گروه شیمی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

امتیاز به خبر :