اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

آیین گلبانگ انقلاب در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب در جوار شهید گمنام دانشگاه

آیین گلبانگ انقلاب در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب در جوار شهید گمنام دانشگاه

آیین گلبانگ انقلاب در روز ۱۲ بهمن ماه و در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان آیین گلبانگ انقلاب در روز ۱۲ بهمن ماه و در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با حضور جمعی از اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه، در جوار مزار شهید گمنام برگزار شد. در این مراسم دکتر رضایی ریاست دانشگاه طی سخنانی در جمع دانشگاهیان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تجلیل از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب، با آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کرد. وی پس از عرض تسلیت به شیعیان جهان به مناسبت درگذشت عالم ربانی حضرت آیةالله العظمی صافی گلپایگانی گفت: در شرایط فعلی، انقلاب ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به پشتیبانی و حمایت همه جانبه آحاد مردم، به ویژه دانشگاهیان دارد. حمایت از آرمان‌های شهیدان تنها به برگزاری مراسم آیینی نیست. انقلاب اسلامی به مردان و زنان مومن، از خود گذشته و پرتلاشی نیاز دارد که با همت و پشتکار مضاعف و حضور در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و علمی، در کمترین زمان ایران اسلامی را بر قله‌های پیشرفت و عزت و اقتدار بنشانند. دکتر رضایی در ادامه گفت: امروز دیگر حجت بر همه تمام است و هیچ عذری از کسی پذیرفته نیست. مردم استان از دانشگاهیان انتظار ارایه راه حل مشکلات را دارند و این ما هستیم که باید به این رویکرد لبیک بگوییم.
دکتر رضایی در ادامه ضمن اشاره به وضعیت کشور در سال‌های پس از انقلاب گفت: توجه به برخی از شاخص‌ترین محورهای توسعه همه جانبه کشور از سال ۵۷ تاکنون به خوبی میزان توفیق نظام مقدس اسلامی در این زمینه‌ها را نشان می‌دهد که با مقایسه وضعیت کشور در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تفاوت معناداری را آشکار می‌کند. دستاوردهای بی شمار کشور در عرصه‌های مختلف مانند پیشرفت‌های پزشکی، علوم ژنتیک و سلول‌های بنیادی، مهندسی، راه سازی، پل سازی، ساخت سد‌های عظیم، تاسیس بنادر، کارخانجات تولیدی و توسعه علوم هسته‌ای توجه جهانیان را به انقلاب اسلامی معطوف نموده است. ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: پیشرفت‌های خیره کننده بخصوص در حوزه صنایع دفاعی و نظامی باعث کوتاه شدن دست طمع دشمنان از این آب و خاک شده است. نیروهای مسلح، بخصوص سپاه پاسداران با اقتدار، تمام معادلات قدرت‌های جهانی را در منطقه بر هم ریخته و امنیت را در کشور برقرار ساخته است. امروز به همت سپاه پاسداران و تقدیم شهدای عظیم القدری مانند سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دیگر اثری از داعش و داعشی در خاورمیانه نیست. دکتر رضایی اذعان داشت: ما امنيتى كه در استان داريم را مديون نيروهاى انتظامى، سپاه و سربازان گمنام امام زمان هستیم. وظیفه امروز مردم حمایت و پشتیبانی از این دستآوردهای گران بها و تکریم مقام سپاه، بسیج، ارتش و سربازان گمنام امام زمان است و کم ارزش نشان دادن نتایج درخشان تلاش این عزیزان کار دشمنان این مرز و بوم می‌باشد. ریاست دانشگاه در پایان استان سیستان و بلوچستان را از امن‌ترین استان‌های کشور برشمرد و بلوغ سیاسی و فرهنگی مردم ولایتمدار استان و پشتیبانی ایشان از انقلاب را موجب شکست توطئه‌های دشمنان در طول انقلاب و بخصوص در سال‌های ۸۸، ۹۶ و ۹۸ دانست.
حجةالاسلام والمسلمین دکتر بامری مسؤول دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز پس از عرض تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت آیةالله العظمی صافی گلپایگانی، طی سخنانی به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی این انقلاب را ثمره بپا خاستن و جانفشانی جوانان این کشور بر شمرد و گفت در واقع جوانان تنها امید و پشتوانه انقلاب و ملت هستند. ایشان افزود: این انقلاب رقم نخورد مگر با همت جوانان این مرز و بوم، جوانانی که نه به خاطر نام و ثروت، بلکه برای اعتلای کلمه «الله» جان خود را همچون شهید گمنامی که امروز در جوار مرقد مطهر او هستیم تقدیم نمودند تا ما شاهد این رشد و بالندگی برای کشورمان باشیم، فلذا برما لازم است تا با وجود تمام فراز و نشیب‌ها در تاریخ کشورمان، این سهم بزرگ را در حیات بشری ایفاء نمائیم. وی در پایان سخنان خود گفت: امروز ما نیز وظیفه داریم رهرو راه امام (ره) و مقام معظم رهبری باشیم و در حد توان، سهم خود را نسبت به تمام عزیزانی که در راه اسلام و ملت مسلمان ایران جانفشانی نمودند تا ما به این عزت برسیم اداء نمائیم.
در پایان این مراسم پس از اجرای سرودهای انقلابی زنگ چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب نواخته شد.

امتیاز به خبر :