اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری آئین بزرگداشت حکیم سخن نظامی گنجوی

برگزاری آئین بزرگداشت حکیم سخن نظامی گنجوی

آئین بزرگداشت حکیم سخن نظامی گنجوی با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان و اداره کل ارشاد اسلامی استان در روز ۲۱ اسفند ماه در محل کانون پرورش فکری زاهدان برگزار شد

به گزارش حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، آئین بزرگداشت حکیم سخن نظامی گنجوی با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان و اداره کل ارشاد اسلامی استان در روز ۲۱ اسفند ماه در محل کانون پرورش فکری زاهدان برگزار شد. در این مراسم در ابتدا هنرمندان خوشنویس به خطاطی اشعار این شاعر نامدار پرداختند و همچنین اعضای کودک و نوجوان در کارگاه نقاشی خط با استفاده از اشعار این شاعر بزرگ به خلق اثر پرداختند.
در ادامه نشستی با حضور تنی چند از هنرمندان برگزار گردید. در این نشست دکتر ابراهیم نوری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر باقری معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دکتر بزرگمهر از هنرمندان به نام استان، دکتر مهدی جعفری مدیر فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر لشکری شاعر و هنرمند بنام و استاد بستانی خوشنویس هنرمند استان حضور داشتند. در ادامه مدیر کل کانون ضمن خوشامدگویی، سخنانی پیرامون زندگی و اشعار حکیم نظامی گنجوی ایراد نمود. سپس چند تن از کودک کانون نظامی خوانی کردند. پخش کلیپ، بازدید از کارگاه خوشنویسی و خط نقاشی و شعر خوانی اشعار نظامی توسط دو عضو نوجوان از دیگر برنامه‌های این نشست بود. سخنران ویژه این برنامه  استاد لشکری فرازهایی از زندگی و آثار این شاعر بزرگ را برای مخاطبین تشریح و تفسیر نمود. آیین رونمایی از پوستر حکیم نظامی که با سخنان دکتر باقری در خصوص ویژگی‌های ادبی آثار نظامی همراه بود برگزار گردید و پایان بخش برنامه با مساعدت دانشگاه سیستان و بلوچستان از همه هنرمندانی که در این کارگاه تولید اثر کرده بودند تقدیر و قدر دانی گردید.

شایان ذکر است، استاد پیران از اساتید بنام هنر خوشنویسی کشور نیز میهمان ویژه‌ی این مراسم بود.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط