اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

امضای تفاهم نامه همکاری‌های علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاه نانجینگ چین

امضای تفاهم نامه همکاری‌های علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاه نانجینگ چین

تفاهم نامه همکاری‌های مشترک علمی بین دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه نانجینگ چین در مارس ۲۰۲۲ به امضای رئیسان دو دانشگاه رسید

تفاهم نامه همکاری علمی بین دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه نانجینگ چین در مارس ۲۰۲۲ به امضای رئیسان دو دانشگاه، دکتر محمد نبی گرگیج عضو هیات علمی گروه زمین شناسی و پروفسور شوژانگ‌شن از دپارتمان علوم زمین و مهندسی دانشگاه نانجینگ رسیده است. بر اساس این تفاهم نامه، تحقیقات علمی مشترک در زمینه دیرینه شناسی، زیست چینه نگاری و چینه نگاری شیمیایی در مرز پرکامبرین-کامبرین، پرمین-تریاسی و گذر تدریجی مرزکرتاسه-پالئوسن در نقاط مختلف از جمله ایران مرکزی انجام خواهد شد. تبادل عضو هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و ارائه طرح‌های تحقیقاتی مشترک پس از خاتمه یافتن پاندمی کووید-۱۹ در ایران و چین امکان پذیر خواهد بود. مقرر گردید بر طبق تفاهم نامه، مطالعات صحرایی مشترک در ایران بویژه ایران مرکزی، ناحیه کلمرد، بلوک طبس و بلوک یزد انجام و کلیه آنالیزهای ژئوشیمیایی در دانشگاه نانجینگ و کشور چین انجام شود. بررسی‌ها و تحقیقات بین رشته‌ای در زمینه حوادث زیستی و محیطی اطراف مرز پرکامبرین-کامرین، کربونیفر-پرمین، پرمین-تریاس و زون تحولی کرتاسه-پالئوژن در ایران مرکزی و البرز از نظر دیرینه شناسی، محیط رسوبی، زیست چینه نگاری و ایزوتوپ‌های پایدار از دیگر مفاد این تفاهم نامه علمی است. اخذ گرنت‌های تحقیقاتی مشترک در چین و ایران برای انجام طرح‌های پژوهشی مشترک بویژه در ایران و انتشار مقالات علمی بین‌المللی در زمینه‌های فوق الذکر از دیگر توافقات این تفاهم نامه می‌باشد.
شایان ذکر است که دکتر محمد نبی گرگیج، عضو هیات علمی گروه زمین شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان، در بیش از دو دهه تحقیقات پیوسته و دامنه‌دار در ایران مرکزی و بویژه منطقه طبس و ناحیه کلمرد موفق شد دو برش چینه نگاری تیپیک که احتمالا گذر پرمین به تریاس که در آنها تدریجی است را معرفی کند که نتایج آن با همکاری دانشگاه نانجینگ در قالب مقالات معتبر بین‌المللی منتشر خواهد شد. ارائه این دستاوردهای علمی جدید، افق‌های نوین و رویکردهای جدیدی در رابطه با مباحث، پالئوژئوگرافی، پالئوبیوژئوگرافی، پالئوتکتونیک و دیرینه شناسی پالئوزوئیک و تریاس ایران مرکزی ازجمله بلوک‌های طبس، کلمرد، پشت بادام و یزد باز خواهد کرد.

امتیاز به خبر :