اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری «نخستین رویداد ملی جغرافیا» گامی در راستای تحقق شعار سال

برگزاری «نخستین رویداد ملی جغرافیا» گامی در راستای تحقق شعار سال

نخستین رویداد ملی جغرافیا، با همکاری «مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری» و «موسسه جغرافیای دانشگاه تهران» در خردادماه 1401 برگزار خواهد شد.

این رویداد ملی، به‌عنوان بستری مناسب برای ایجاد زیست‌بوم نوآوری و تقویت استارت آپ‌های خلاق در حوزه مجموعه علوم جغرافیایی کشور به‌شمار می‌آید. چرا که طی سال‌های اخیر، موضوع بیکاری دانشجویان و دانش‌آموختگان در بسیاری از رشته های علوم انسانی به یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور تبدیل شده است. این چالش با توجه به بیکاری چشمگیر دانشجویان و دانش‌آموختگان در مجموعه علوم جغرافیایی ابعاد وسیع‌تری پیدا کرده است. علیرغم وجود اساتید بسیار توانمند، دانشجویان جوان و با انگیزه، نهادهای مرتبط با مجموعه علوم جغرافیایی و بحران‌های فراگیر جغرافیایی در کشور، ارتباط درخور و شایسته بین توانمندی های گوناگون در رشته های مجموعه علوم جغرافیایی با تقاضاهای بخش خصوصی و دولتی شکل نگرفته است و در صورت عدم حل این چالش، دانش جغرافیا در آینده‌ای نزدیک با بحران هویت روبرو خواهد شد. در این راستا تلاش شده است، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، موسسه پژوهشی توسعه علوم، فناوری و کاربردهای فضایی و نیز اتحادیه انجمن‌های علوم جغرافیایی کشور را با خود همراه کنند. پیشنهاد موسسه و دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران، برای ایجاد یک زیست‌بوم نوآوری و تقویت استارت آپ های خلاق، به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم، برگزاری رویداد جغرافیایی است؛ که نخستین مورد آن در خردادماه 1401 برگزار خواهد شد. شایان گفتن است این رویداد گام مهمی در راستای تحقق شعار سال 1401 با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» خواهد بود که از سوی مقام معظم رهبری برای امسال تعیین و ابلاغ شد.
دانشکده جغرافیا و برنامه‌ریزی محیطی دانشگاه سیستان و بلوچستان با حضور و مشارکت خود، از نخستین رویداد ملی جغرافیا حمایت نموده و موفق به دایر نمودن دبیرخانه استانی و منطقه‌ای این رویداد در جنوب‌خاوری کشور شده است. در این راستا، جناب آقای دکتر رضا منصوری عضو هیئت علمی دانشکده جغرافیا و برنامه‌ریزی محیطی به‌عنوان مسئول دبیرخانه و نماینده رابط این رویداد در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزیده و معرفی شده‌اند. علاقمندان به شرکت در نخستین رویداد ملی جغرافیا، در صورت داشتن هرگونه طرح، ایده، نظر و پرسشی به ایشان مراجعه نمایند.
دبیرخانه استانی نخستین رویداد ملی جغرافیا در دانشگاه سیستان و بلوچستان به‌منظور آشنایی بیشتر دانشجویان، دانش‌آموختگان، اساتید و فعالین حوزه مجموعه علوم جغرافیایی، مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اقدامات را برنامه‌ریزی و در دست اقدام دارد؛ در این راستا دومین برنامه وبیناری در بستر ادبی کانکت، با حضور مهمان گرامی جناب آقای دکتر مصطفی امینی (کارشناس ارتباط با صنعت، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری) و به میزبانی رضا منصوری (عضو هیئت علمی گروه جغرافیای طبیعی دانشگاه سیستان و بلوچستان) در تاریخ 28/02/1401 از ساعت 12:00-11:00 برگزار خواهد شد.
شرکت برای عموم (دانشجویان، دانش‌آموختگان، کارمندان، اعضاء هیئت علمی و دیگر علاقمندان به حوزه دانش جغرافیا) آزاد است. همچنین، برای دانشجویان شرکت‌کننده، گواهی معتبر صادر خواهد شد.
دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی‌شده نیز در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی خواهند شد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط