اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

کنفرانس فیزیک ایران 1401

کنفرانس فیزیک ایران 1401
کنفرانس فیزیک ایران ۱۴۰۱ در تاریخ ۱۴ شهریورماه ساعت ۹:۱۵ با برگزاری مراسم افتتاحیه رسماً کار خود را آغاز کرد. در مراسم افتتاحیه آقای دکتر یعقوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان و آقای دکتر‌ آقابابائی‌ سامانی دبیر کمیته علمی کنفرانس به‌ارائه سخنرانی پرداختند.
کنفرانس فیزیک امسال با تلاش و پیگیری های همکاران دانشگاه سیستان و بلوچستان در کمیته اجرایی کنفرانس به نحو مطلوبی شروع به فعالیت کرده است و به‌دلیل مجازی بودن امکان حضور و استفاده از تعداد بیشتری سخنران مدعو به ویژه از خارج کشور در کنفرانس ایجاد شده است.

 

در ادامه آقای دکتر محمدعلی جعفری‌زاده سخنرانی عمومی با عنوان « در هم تنیدگی و گذار فاز کوانتومی در هسته‌‌ها » ارائه کردند. سایر سخنرانی‌های عمومی کنفرانس به این شرح خواهد بود:



• خانم دکتر آیرین شیوایی « تلسکوپ فضایی جیمز وب چشمانی نو بر روی کیهان »
• آقای دکتر محمد صبائیان « فيزيك ليزر ميدان قوي؛ مفاهيم، تكنيك‌ها و كاربردها»
• آقای دکتر پروز الهی « Ultra-high repetition-rate lasers: A new horizon in laser micromanaging and microsurgery»
• آقای دکتر علی‌رضا ولی‌زاده « نوسانات عصبی، انتقال اطلاعات و کارکردهای مغز »
• آقای دکتر آرمان شفیعلو «status of the Concordance Model of Cosmology»
• آقای دکتر علی اسفندیار «Ion transport through angstrom scale channels for Highly efficient energy storage and harvesting»

در این کنفرانس از کل مقالات رسیده، ۱۰۰ مقاله به صورت پوستر و ۴۶ مقاله به صورت سخنرانی ارائه شد.

مراسم اختتامیه کنفرانس فیزیک ایران روز ۱۶ شهریورماه در ساعت ۱۷ تا ‍۱۸ برگزار شد.
در ابتدای این جلسه رئیس انجمن فیزیک ایران آقای دکتر اجتهادی سخنانی ایراد فرمودند. پس از آن مراسم اهدای جایزه توسلی ۱۴۰۱ برگزار و پس آن صحبت‌های دبیر کمیته اجرایی، دکتر آقایی را داشتیم.
میزبانی بعدی کنفرانس فیزیک ایران در سال ۱۴۰۲ دانشگاه اصفهان معرفی شد و آقای دکتر قنبری به نمایندگی از این دانشگاه سخنانی را ایراد فرمودند و لوح کنفرانس فیزیک توسط آقای دکتر آقایی به ایشان اهدا گردید.
امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط