اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بیانیه دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکوم کردن اغتشاشات اخیر زاهدان

بیانیه دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکوم کردن اغتشاشات اخیر زاهدان

دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت اغتشاشات اخیر در زاهدان و برخی شهر های استان بیانیه ای را به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: المؤمنون کالنفس الواحده، مؤمنان همچون یک روحند و نیز فرمودند: افراد با ایمان نسبت به یکدیگر همانند اجزای بنایی هستند که هر جزئی از آن جزء دیگر را محکم نگاه می دارد.

تنوع مذهبی و قومیتی در استان پهناور سیستان و بلوچستان همیشه برای دشمنان این مردم آزاردهنده بوده است. این مردم طی سالیان متمادی وحدت و همزیستی مسالمت آمیز و برادرانه را همواره تمرین کرده و نسل اندر نسل به آموزش عملی آن پرداخته اند. این نوع برادری و هم زیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان همواره زبانزد بوده و الگوی مناسبی برای تمامی مسلمانان جهان بشمار می رود. بر این اساس دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی همیشه مترصد فرصتی برای از بین بردن وحدت در بین مردم این استان بوده و هستند.

آنچه این روزها بر مردم مظلوم استان پهناور سیستان و بلوچستان می رود ناشی از عداوت عوامل و دست های پیدا و پنهانی است که قطعا بنا بر سنت الهی نیات شیطانی آنها بر همگان مکشوف خواهد گردید. دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن عوامل نفاق و فرصت طلب که با ایجاد درگیری های مسلحانه امنیت و سلامت مردم را نشانه رفته اند و دعوت آحاد مردم به هوشیاری و حفظ وحدت و محوریت قانون، از مقامات مسئول می خواهد با درایت و عقلانیت به مدیریت اوضاع پرداخته، ابعاد مختلف حوادث اخیر را ریشه یابی نمایند و با اطلاع رسانی سریع و شفاف، مردم شریف استان را در جریان توطئه های دشمنان قرار دهند.

بدیهی است تمامی توطئه های عوامل سلطه جهانی، و مثلث غربی عبری عربی، و نیز منافقین، گروه های تجزیه طلب و سلطنت طلبان با وحدت و همگرایی مردم نقش بر آب خواهد شد.

و من الله التوفیق

اساتید، کارمندان و دانشجویان

دانشگاه سیستان و بلوچستان

امتیاز به خبر :