اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

پنج نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در لیست 2 درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

پنج نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان  در لیست 2 درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته توسط دانشگاه استنفورد با استفاده از داده‌های پایگاه اسکوپوس، 5 تن از اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان در بین دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.
قرار گرفتن عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در زمره دانشمندان دو درصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۲

به گزارش روابط عمومی، دکتر نورمحمد یعقوبی معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن اعلام و عرض تبریک این دستاورد اعلام کرد: بر اساس گزارش منتشر شده توسط پایگاه استنادی جهان علوم اسلام (ISC)، 5 تن از اساتید این دانشگاه با نام های: دکتر فرامرز سرحدی در حوزه فناوری های راهبردی (هوش مصنوعی، نانو و ...) با 389 استناد، دکتر امین بهزادمهر در حوزه مهندسی با 366 استناد، دکتر محمد علی منصوری بیرجندی در حوزه فیزیک و اپتیک با 279 استناد، دکتر حسن منصوری ترشیزی در حوزه شیمی با 253  استناد و دکتر محسن راشکی در حوزه مهندسی با 149 استناد در زمره دو درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار گرفتند. این فهرست دربرگیرنده نویسندگان پراستناد، براساس شاخص استنادی مرکب و شامل نام دانشمندان دو درصد پراستناد در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی است.

دکتر یعقوبی به نقل از پایگاه استنادی جهان علوم اسلام افزود: در سال‌های اخیر دانشگاه استنفورد با استفاده از داده‌های پایگاه اسکوپوس اقدام به ایجاد پایگاه داده و محاسبه شاخصی به نام شاخص استنادی مرکب کرده است. این شاخص مجموعه‌ای از چند شاخص استنادی مجزا مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی مقالات پژوهشگران و جایگاه‌های نویسندگی آن‌ها و شاخص هرش است.

وی هدف این پایگاه داده را ارائه مجموعه‌ای از سنجه‌های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تاثیراستنادی دانشمندان در رشته‌ها و حوزه‌های علمی مختلف در سطح جهان دانست.

در این ارتباط دکتر غلامرضا رضایی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان، این موفقیت چشمگیر در سطح بین‌الملل را خدمت این اساتید تبریک گفت و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون نمود.

امتیاز به خبر :