اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

قرار گرفتن دو عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک در زمره دانشمندان دو درصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۲

قرار گرفتن دو عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک  در زمره دانشمندان دو درصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۲

بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته توسط دانشگاه استنفورد با استفاده از داده‌های پایگاه اسکوپوس،2 تن از اساتید گروه مهندسی مکانیک دانشکده مهندسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در بین دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.
 

بر اساس گزارش منتشر شده توسط پایگاه استنادی جهان علوم اسلام (ISC)، دکتر فرامرز سرحدی در حوزه فناوری های راهبردی (هوش مصنوعی، نانو و ...) با 389 استناد، دکتر امین بهزادمهر در حوزه مهندسی با 366 استناد، براساس شاخص استنادی مرکب و شامل نام دانشمندان دو درصد پراستناد در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی  در زمره دو درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار گرفتند.

در سال‌های اخیر دانشگاه استنفورد با استفاده از داده‌های پایگاه اسکوپوس اقدام به ایجاد پایگاه داده و محاسبه شاخصی به نام شاخص استنادی مرکب کرده است. این شاخص مجموعه‌ای از چند شاخص استنادی مجزا مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی مقالات پژوهشگران و جایگاه‌های نویسندگی آن‌ها و شاخص هرش است.

هدف این پایگاه داده ارائه مجموعه‌ای از سنجه‌های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تاثیراستنادی دانشمندان در رشته‌ها و حوزه‌های علمی مختلف در سطح جهان است.

دانشکده مهندسی این موفقیت چشمگیر در سطح بین‌الملل را خدمت این اساتید تبریک  و آرزوی توفیق روزافزون نمود.

 

امتیاز به خبر :