اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

قرار گرفتن جناب دکتر محسن راشکی عضو هیأت علمی گروه مهندسی معماری در زمره دانشمندان دو درصد برتر دنیا در سال 2022

قرار گرفتن جناب دکتر محسن راشکی عضو هیأت علمی گروه مهندسی معماری در زمره دانشمندان دو درصد برتر دنیا در سال 2022

بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته توسط دانشگاه استنفورد با استفاده از داده‌های پایگاه اسکوپوس، 5 تن از اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان در بین دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.
قرار گرفتن عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در زمره دانشمندان دو درصد برتر دنیا در سال ۲۰۲۲

به گزارش روابط عمومی، دکتر نورمحمد یعقوبی معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن اعلام و عرض تبریک این دستاورد اعلام کرد: بر اساس گزارش منتشر شده توسط پایگاه استنادی جهان علوم اسلام (ISC)، 5 تن از اساتید این دانشگاه با نام های: دکتر فرامرز سرحدی در حوزه فناوری های راهبردی (هوش مصنوعی، نانو و ...) با 389 استناد، دکتر امین بهزادمهر در حوزه مهندسی با 366 استناد، دکتر محمد علی منصوری بیرجندی در حوزه فیزیک و اپتیک با 279 استناد، دکتر حسن منصوری ترشیزی در حوزه شیمی با 253  استناد و دکتر محسن راشکی در حوزه مهندسی با 149 استناد در زمره دو درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار گرفتند. این فهرست دربرگیرنده نویسندگان پراستناد، براساس شاخص استنادی مرکب و شامل نام دانشمندان دو درصد پراستناد در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی است.

دکتر یعقوبی به نقل از پایگاه استنادی جهان علوم اسلام افزود: در سال‌های اخیر دانشگاه استنفورد با استفاده از داده‌های پایگاه اسکوپوس اقدام به ایجاد پایگاه داده و محاسبه شاخصی به نام شاخص استنادی مرکب کرده است. این شاخص مجموعه‌ای از چند شاخص استنادی مجزا مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی مقالات پژوهشگران و جایگاه‌های نویسندگی آن‌ها و شاخص هرش است.

وی هدف این پایگاه داده را ارائه مجموعه‌ای از سنجه‌های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تاثیراستنادی دانشمندان در رشته‌ها و حوزه‌های علمی مختلف در سطح جهان دانست.

در این ارتباط دکتر غلامرضا رضایی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان، این موفقیت چشمگیر در سطح بین‌الملل را خدمت این اساتید تبریک گفت و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون نمود.

امتیاز به خبر :