اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با صدور پیامی، درگذشت شادروان مرحوم عباس شیبانی را تسلیت گفت.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با صدور پیامی، درگذشت شادروان مرحوم عباس شیبانی را تسلیت گفت.

 متن این پیام تسلیت به شرح ذیل است:

 انالله وانااليه راجعون

کهن‌مرد انقلاب که در همه‌ی عمر وفادارانه آرمان‌هایش را زیست و هیچ از باورهایش پا پس نکشید به دیدار معبود خویش پر کشید. زنده‌یاد عباس شیبانی، از جمله پیشکسوتان کاروانی‌ست که با تمسک به یگانه‌ی عصر حضرت امام خمینی،(ره) جوانی خود را در جبهه‌ی مبارزه‌‌ی با طاغوت پشت سر گذاشت و آگاهانه؛ به رنج زندان و مرارت‌های بسیار، از صحابی صدیق انقلابی شد که مقصد خود را ایرانی مستقل و ایرانیانی آزاد برشمرده بود‌. 

دانشی‌مردی سزاوار که همواره در مناصب خطیر، صاحب‌نظر و مشورت‌بخش و اتفاق‌آفرین به حساب می‌آمد. غیاب آن سیاست‌مرد زمان‌آگاه که به مجاهدت و مشاورت شهره بود، جبران‌ناپذیر خواهد بود و بیش از همه، خسران این فقدان را جامعه‌ی دانش درک خواهند کرد که برساختن چنین گنجینه‌ای نادر ممکن نخواهد بود.

 ما را در این اندوه وظیفه‌ای جز ادامه‌ی راه و استمرار باورهایش نیست و فروتنانه از خداوند می‌خواهیم که در این طریق دشوار چنان مساعدت نماید که نام و یادش، الگوی جوانان جویای علم و مسئولان خدومی باشد که به فردای درخشان‌تر این سرزمین می‌اندیشند. نام نیکویش گرامی‌ست و خواهیم کوشید که آثار وجودی‌اش بیش از پیش، شناسا و تکرار گردد. با تالم و تاثر آن عزیز را بدرقه خواهیم کرد و مصیبتش را عزیز خواهیم داشت که:
از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش


محمدعلی زلفی‌گل
وزیر علوم تحقیقات و فناوری

امتیاز به خبر :