اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست ریاست محترم دانشکده جغرافیا با مدیرکل محترم اداره هواشناسی استان سیستان و بلوچستان

نشست ریاست محترم دانشکده جغرافیا با مدیرکل محترم اداره هواشناسی استان سیستان و بلوچستان

در تاریخ 6/11/1401 بر اساس هماهنگی‌های انجام شده نشست کاری با مدیرکل محترم اداره هواشناسی استان و همکاران در محل آن اداره با حضور رئیس دانشکده و مدیرگروه جغرافیای طبیعی انجام شد و پس از بحث و گفتگو پیرامون مسائل مشترک دررابطه‌با موارد آموزشی و پژوهشی تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ گردید.

  1. باتوجه‌به تأسیس ایستگاه هواشناسی دانشگاه و صرف هزینه‌های زیاد و باتوجه‌به نیاز گروه‌های آب‌وهواشناسی، مخاطرات محیطی، مهندسی فضای سبز و سایر دانشکده‌ها به خدمات این ایستگاه مقرر گردید بازدیدی از طرف کارشناسان سازمان از ایستگاه صورت گیرد و در زمینه‌های عملیاتی ، فعال‌شدن و رفع اشکالات آن، اقدامات عملی صورت گیرد. مهم‌ترین مشکل ایستگاه عدم قرائت و ثبت داده‌ها می‌باشد که بایستی با معرفی یک نیرو متخصص و گذراندن دوره آموزشی در سازمان این مشکل رفع گردد.همچنین باتوجه‌به اینکه برخی ادوات برای منطقه از نظر مقیاس مناسب نیستند توافق گردید دررابطه‌با تهیه و خرید این ادوات مشاوره و همکاری لازم صورت پذیرد.
  2. موضوع حمایت از پارساهای تقاضامحور و حمایت معنوی سازمان از نیازهای پژوهشی مرتبط با آب‌وهواشناسی مورد  توافق قرار گرفت.
  3. موافقت گردید سمینارها، نشست‌های علمی و پژوهشی و کارگاه‌های آموزشی و تخصصی با همکاری سازمان و دانشگاه جهت استفاده کارشناسان سازمان و دانشجویان و علاقه‌مندان دانشگاه در سطح ملی و استانی با استفاده از اساتید مجرب دانشکده انجام شود.
  4. سازمان برای همکاری لازم جهت دسترسی دانشجویان و پژوهشگران به داده‌های ایستگاهی مطابق مقررات لازم آمادگی خود را اعلام نمود.
  5. دررابطه‌با بازدیدهای علمی از مراکز و ایستگاه‌های هواشناسی استان و زاهدان و مراکز تحقیقاتی توافق لازم صورت گرفت.
  6. پیشنهاداتی در پیوند ‌با اجرای طرح‌های پژوهشی از جمله اطلس مخاطرات آب‌وهوایی استان، پدیده‌های حدی و سایر موارد مورد مذاکره قرار گرفت.
  7. باتوجه‌به زمینه‌های مشترک پژوهشی و آموزشی مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای مورد تأیید سازمان و دانشکده جغرافیا و برنامه‌ریزی محیطی دراسرع‌وقت تهیه و پس از طی مراحل قانونی به امضا معاون محترم پژوهشی و مدیرکل سازمان برای همکاری‌های آینده برسد.
امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط