اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری نشست خبری ریاست دانشگاه به همراه فرمانده بسیج دانشجویی استان با اصحاب رسانه با موضوع اردوی راهیان پیشرفت

برگزاری نشست خبری ریاست دانشگاه به همراه فرمانده بسیج دانشجویی استان با اصحاب رسانه با موضوع اردوی راهیان پیشرفت

نشست خبری دکتر رضایی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان و رئیس قرارگاه شهید فخری‌زاده به همراه آقای سرگزی فرمانده بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با موضوع اردوی راهیان پیشرفت در روز ۱۷ بهمن ماه در محل سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، در ابتدای نشست خبری، دکتر رضایی در خصوص طرح برگزاری راهیان پیشرفت شهید فخری‌زاده توسط سازمان امور دانشجویان کشور توضیحاتی ارائه کرد و دلایل لزوم انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب برگزاری اردوهای منطقه‌ای، استانی و کشوری و همچنین برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های تبیین کننده‌ی پیشرفت علمی کشور را برشمرد و سپس گزارشی از برگزاری اولین جلسه راهیان پیشرفت با حضور دانشگاه‌های استان و برگزاری اردوی منطقه‌ای ارائه نمود.

دکتر رضائی اظهار کرد: از چندی پیش سازمان بسیج دانشجویان کشور طرح اردوی راهیان پیشرفت شهید فخری‌زاده را عملیاتی کرده است که در قالب آن دانشجویان استان‌های مختلف از دستاوردهای سایر استان‌ها در بخش‌های مختلف از جمله علم و صنعت و فناوری بازدید خواهند کرد. 

 رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: این اردوها می‌تواند چند روزه و حتی یک هفته‌ای باشد و دانشجویان طی این اردوها با دستاوردهای علمی استان‌ها آشنا خواهند شد. 
 
وی با بیان اینکه در ۲۲ بهمن ماه سال جاری اردوی راهیان پیشرفت دانشجویان استان سیستان و بلوچستان به استان اصفهان برگزار خواهد شد، گفت: قبلا مرحله نخست این اردو به صورت برون استانی به مقصد استان هرمزگان انجام شده است. 
 
دکتر رضایی گفت: تحکیم هویت ملی، تقویت روحیه خودباوری، جلب توجه عموم جامعه به سمت پیشرفت‌های فناورانه، گسترش سطح جهاد علمی و معرفی دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی و تحقق شعار «ما می‌توانیم» از جمله اهداف اردوی راهیان پیشرفت است. 
 
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: رسالت دیگر طرح اردوی راهیان پیشرفت برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌‌هایی برای نمایش دستاوردهای علمی و صنعتی به دانشجویان دانشگاه‌های مختلف است. 
 
وی افزود: تاکنون نتوانسته‌ایم به نحو شایسته‌ای نتیجه دستاوردهای علمی و صنعتی دانشگاه‌های کشور را برای جوانان و بطور کلی برای جامعه تبیین کنیم. 
وی ادامه داد: اردوی راهیان پیشرفت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی جوانان با داشته‌های کشور عزیزمان در حوزه‌های مختلف علمی است.
 
فرمانده بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: بعد از دو سال تعطیلی دانشگاه‌ها دشمن تلاش کرد به دنیا القا کند در کشور ما دانشگاه مرکز پیشرفت نیست و قرار نیست توسعه و پیشرفت کشور از طریق دانشگاه تحقق یابد، لذا شناخت ظرفیت‌های کشور و امید به آینده از اهداف راهیان پیشرفت برای ناکام گذاشتن دشمنان است. 
 
ابوالفضل سرگزی افزود: در مرحله اول اردو ۴۰ نفر از برادران و ۵۰ تن از خواهران دانشجو به هرمزگان اعزام شده‌اند و از دستاوردهای علمی و صنعتی این استان در بخش‌های مختلف بازدید کرده‌اند. 
 
وی گفت: در مرحله دوم اردوهای برون استانی، در روز ۲۲ بهمن، دانشجویان در سفر به اصفهان از صنایع خودکفایی در عرصه پزشکی و فولاد بازدید خواهند کرد و با مسوولان و کارشناسان گفت‌وگو خواهند نمود. 
 
فرماندهی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: جریان سازی پیشرفت باید در دانشگاه انجام شود. وی تاکید کرد: در طی اردوهای راهیان پیشرفت ما به دنبال تربیت دانشجویانی زبده و توانمند هستم. 
 
ایشان استقبال دانشجویان از این اردوها را بسیار خوب عنوان کرد و بیان داشت: تا کنون ۱۴۰۰ دانشجو ثبت برای حضور در اردوهای راهیان پیشرفت ثبت نام کرده‌اند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط