اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری همایش بین المللی «گفتگوی ادیان و مذاهب؛ همزیستی مسالمت آمیز»

برگزاری همایش بین المللی «گفتگوی ادیان و مذاهب؛ همزیستی مسالمت آمیز»

    با عنایت و توجهات خداوند متعال اولین همایش بین المللی «گفتگوی ادیان و مذاهب، همزیستی مسالمت آمیز» در مورخه 8 اسفند 1401 در تالار بزرگ امام رضا علیه السلام در دانشگاه سیستان و بلوچستان و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه و دانشکده الهیات، حقوق و معارف اسلامی برگزار گردید. این همایش به منظور ترغیب محققان، اساتید و دانشجویان علاقمند و پژوهشگر در حوزه گفتگوی ادیان و مذاهب در موضوعات متنوع برنامه ریزی شده و با وصول 135 مقاله به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) در دو نوبت صبح به صورت سخنرانی­های محوری و عصر با ارائه تعدادی از مقالات برگزیده ادامه یافت.

سخنرانان صبح این همایش بعد از ارائه گزارش علمی دبیر همایش دکتر حکیمی فر، آقایان: حجة الاسلام دکتر بامری مسئول استانی نهاد، دکتر لگنهاوزن استاد فلسفه، دکتر حمامی لاله­زار رهبر کلیمیان ایران، دکتر علی اکبر ضیایی رئیس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ­ها، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر ابراهیمی دینانی استاد فلسفه، دکتر قربان علمی مدیر گروه ادیان و عرفان دانشگاه تهران، دکتر حسین جهانتیغ عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و دکتر ابوالفضل احمدزاده دادیار حقوق عامه.     

و در نوبت عصر با ارائه مقالات برگزیده توسط نویسندگان که به صورت حضوری و مجازی و جمع بندی برنامه­های همایش توسط دکتر ابراهیم نوری معاونت فرهنگی دانشگاه و رئیس همایش و صدور بیانیه در 8 ماده که راهگشای برگزاری همایش­های بعدی باشد ادامه یافت. همایش با استقبال جمعی از اساتید و شمار زیادی از دانشجویان مواجه شد. این همایش یکروزه از ساعت 8 صبح آغاز و ساعت 17 به پایان رسید.

در پایان از همه اساتید، پژوهشگران و شرکت کنندگان گرانقدر به خاطر حضور فعال آنان، نهایت قدردانی و از همه عزیزانی که ما را در برگزاری هرچه بهتر این همایش یاری رساندند کمال سپاسگزاری را داریم.

                                       دبیران همایش:  دکتر خلیل حکیمی فر دبیر علمی همایش

                                             دکتر مصطفی محمودی صاحبی دبیر اجرایی همایش

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط