اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست هم‌اندیشی با موضوع آسیب های اجتماعی (عفاف و حجاب) در دانشگاه سیستان و بلوچستان

نشست هم‌اندیشی با موضوع آسیب های اجتماعی (عفاف و حجاب) در دانشگاه سیستان و بلوچستان

نشست هم اندیشی روسا، مسئولین دفاتر، معاونین فرهنگی و مدیران گروه های معارف اسلامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی زاهدان با موضوع آسیب های اجتماعی (عفاف و حجاب) در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این نشست با فرمایشات حجت الاسلام بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آغاز که ایشان با اشاره به آیات متعددی از قرآن در خصوص برخورد با نامحرم و حفظ امنیت خانواده و مخصوصاً بانوان جامعه تاکید نموده و فرمودند که دشمن تلاش می‌کند تا با ایجاد گسل و شکاف در جوامع اسلامی به مسائل دینی آسیب بزند. 
در ادامه بحث دکتر رضایی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن تشریح و حساسیت موضوع حجاب و عفاف در این زمان حساس، با اشاره به برنامه ریزی و جلسات تشکیل شده در این خصوص در دانشگاه سیستان و بلوچستان، بر ضرورت ادامه تشکیل جلسات تأکید کردند.
دکتر غزنوی ریاست دانشگاه علوم پزشکی نیز ضمن تاکید برمقابله با بد حجابی که به تعبیر ایشان نوعی بیماری به حساب می‌آید چند راهکار پیشنهاد نمودند ضمن اینکه اهمیت  آشنایی هر چه بیشتر نسل جدید با ادبیات تاریخی کشورمان برای گذر از این چالش نکاتی را توصیه نمودند
در ادامه ضمن استماع  نقطه نظرات همه میهمان حاضر در جلسه  حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا بامری اینگونه جمع بندی نمودند که
استمرار در جلسات حتما ما را به نتایج خوبی خواهد رساند و با دعوت از اساتید متخصص و با ایجاد جلسات فرهنگی با نگاه عمیق و علمی حتماً ما را در بهبود بیماری بد حجابی یاری خواهد نمود. ایشان در پایان احیای شورای امر به معروف و نهی از منکر و ساختن کلیپ های فرهنگی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی را ثمر بخش دانستند.

امتیاز به خبر :