اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

پیام تبریک ریاست دانشگاه به مناسبت گرامیداشت روز معلم

پیام تبریک ریاست دانشگاه به مناسبت گرامیداشت روز معلم

دکتر غلامرضا رضایی ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان فرا رسیدن روز معلم را به اساتید و معلمین گرانقدر تبریک گفت.
متن تبریک ایشان به شرح ذیل است:

باسمه تعالی


تَواضَعُوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ
در پیشگاه کسى که از او دانش مى‌آموزید، فروتن باشید.
                                                    (امام صادق علیه‌السلام)


به نام آن علیمی که شعله ی عشق به تدریس و تعلیم و تربیت را در فانوس سینه ی پر مهر آموزگاران،معلمان، دبیران و استادان روشن نمود و ستایش و سپاس، کردگاری را سزاست که بر پیوستگی ذرات، بنیاد هستی نهاد و با پیوند جان ها بوستان زندگی را از علم و دانش و پژوهش بارور ساخت.
آموزگار اصلی بشریت پروردگار عالم است و امر تعلیم و تربیت هدیه و ارمغانی از جانب خداوند متعال و انبیای الهی است، از این‌رو شغل معلمی را جایگاهی است رفیع و معلمان مورد اکرام همگانند.
این آفریدگان والا مقام با فداکاری و تلاش مقدس خویش حماسه‌های شکوهمند و جاویدی در تربیت انسان‌های عالم و متعهد به وجود آورده‌اند و با تزکیه و تعلم، کاخ بلند پایه علم و فضیلت را زینت بخشیدند. آگاهی و بالندگی جوامع بشری مرهون تلاش و کوشش این بندگاه پاک نهاد خداوند است که زندگی خود را بی‌وقفه و بی‌دریغ وقف علم و دانش و تعلیم و تربیت جوانان کرده‌اند.

این‌جانب ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند همکاران بزرگوار در امر آموزش و تعلیم و تربیت جوانان این مرز و بوم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم را خدمت شما همکاران فرهیخته و ارجمند تبریک می‌گویم و از خداوند متعال برای شما در مسیر این مسئولیت خطیر، تندرستی و موفقیت آرزو دارم.


غلامرضا رضایی

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان

امتیاز به خبر :