اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری آزمون المپیاد علمی دانشجویی در دانشگاه

برگزاری آزمون المپیاد علمی دانشجویی در دانشگاه

بیست و هشتمین آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور به صورت غیر متمرکز در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل ساختمان حکمت دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، آزمون المپیاد دانشجویی با رقابت ۱۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان در ۲۱ رشته امتحانی و با حضور نمایندگانی از سازمان سنجش، دانشگاه کرمان در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید. 
لازم به ذکر است  المپیاد علمی-دانشجویی، یک مصاف علمی است برای آن دسته از دانشجویان سال سوم و چهارم کارشناسی که حداقل ۷۰ واحد درسی را گذرانده باشند و در رشته گرایش تحصیلی خود به انتخاب حوزه استعدادهای درخشان دانشگاه  و استاد مشاور، به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته شوند، در این مصاف علمی دانشجویان، در سه مرحله دانشگاهی، قطبی و کشوری با یکدیگر به رقابت می پردازند. که در مرحله قطبی دانشجویان دانشگاههای سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان به عنوان قطب ۸ با یکدیگر به رقابت پرداخته و در صورت موفقیت به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد و در صورت موفقیت و کسب رتبه یک تا ۱۵ می توانند از تسهیلات آموزشی، مالی، نظام وظیفه(مختص دانشجویان آقا) و تسهیلات ویژه بنیاد ملی نخبگان برخوردار گردند.

امتیاز به خبر :