اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

دانشگاه سیستان و بلوچستان میزبان سومین کنفرانس ملی یافته‌های نوین زیست‌شناسی

دانشگاه سیستان و بلوچستان میزبان سومین کنفرانس ملی یافته‌های نوین زیست‌شناسی

 سومین کنفرانس ملی یافته‌های نوین زیست‌شناسی بصورت حضوری در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،  سومین  کنفرانس یافته‌های نوین زیست‌شناسی در حوزه‌های مختلف علوم زیستی شامل بیوشیمی و علوم سلولی مولکولی، ژنتیک، علوم جانوری و گیاهی، شیلات و آبزیان و همچنین در زمینه‌ی تشخیص، اپیدمیولوژی، درمان و کنترل بیماری و آسیب‌های اجتماعی-اقتصادی در  روزهای سوم تا پنجم خرداد ماه بصورت حضوری و مجازی در دانشگاه سیستان و بلوچستان انجام می‌گیرد . 

 دبیر علمی سومین کنفرانس یافته های نوین زیست شناسی گفت: پس از انتشار فراخوان کنفرانس، بیش از ۳۸۰ مقاله توسط دبیرخانه کنفرانس دریافت شد که از بین این تعداد ۳۳ مقاله بصورت سخنرانی و ۲۶۰ مقاله نیز بصورت پوستر  در حوزه های ژنتیک، بیوتکنولوژی ، بیوانفورماتیک، نانو بیوتکنولوژی و کوید ۱۹ پذیرفته شد.

دکتر دانیال جهانتیغ افزود: این کنفرانس در طی سه روز به صورت حضوری که در روز چهارشنبه مورخه ۰۲.۰۳.۰۳ در حال برگزاری است در روز  پنجشنبه و جمعه مورخ چهارم و پنجم خرداد ماه به صورت مجازی با سخنرانی   ۳۵ نفر از اساتید برجسته از دانشگاه‌های معتبر کشور، برگزار میشود.

برنامه افتتاحیه کنفرانس در ساعت ۹.۱۵صبح چهارشنبه شنبه ۳ خرداد با عرض خیر مقدم به میهمانان کنفرانس، آغاز گردید

در ادامه کدخدایی  معاونت حفاظت محیط زیست، در خصوص سیمای طبیعی محیط زیست سخنرانی کرد.
دکتر منصور کرجی بانی به ارزیابی مصرف و تعیین بیوتیک بر سطح سرمی لبتین گلوکز، مقاومت به انسولین و پروفایل لیپی به روش رژیم غذایی پرچرب پرداخت.

دکتر شهلا هاشمی شهرکی نقش چنین کنفرانس‌هایی را در بالندگی علمی دانشکده و دانشگاه با اهمیت توصیف کرد و گفت: هدف از برگزاری این همایش این بود که دانشگاه ها دعوت شوند و سطح علمی شان در زمینه های مختلف سنجیده شود و  اینکه دانشجویان با  سازمان های که مرتبط  به آینده شغلی شأن هست مانند آب و فاضلاب،محیط زیست، شرکت تتیک و اسپروینا که در این کنفرانس حضور دارند آشنا شوند.

وی ادامه داد: در اولین روز برگزاری کنفرانس، اولین پنل کنفرانس با محوریت پزشک و زیست جانوری و زیست گیاهی   به مدت ۷ ساعت از ساعت ۹.۱۵ الی ۱۵ برگزار شد.

دبیر اجرایی این کنفرانس گفت: برنامه روز پنجشنبه مورخ ۴ خرداد ماه سال جاری در خصوص فیزیولیک جانوری، تکوین جانوری، بوم شناسی و محیط زیست و شیلات آبزیانو سلول مولکولی (شامل بیوشیمی، ژنتیک، میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی، فیزیولوژی گیاهی، تکوین گیاهی ) از ساعت ۹.۳۰الی ۱۳.۳۰زیست سلول مولکولی و از ساعت   ۱۰الی۱۲، زیست سلول جانوری، و زیست سلول گیاهی از ساعت ۹الی ۱۲.۳۰ در آدرسهای زیر برگزار می‌شود .  /    webinar.usb.ac.ir/mainnfb
webinar.usb.ac.ir/nfb2
 webinar.usb.ac.ir/nfb1

دکتر شهلا هاشمی شهرکی افزود: علاوه بر کنفرانس های حضوری و مجازی کارگاه هایی نیز طی این سه روز  در حال برگزاری است، در روز چهار شنبه مورخ ۳ خرداد ماه کارگاه آشنایی با کشت قارچ  ساعت ۱۶.۳۰ و کارگاه مرکز تحقیقات کاربرد هوش مصنوعی در تشخیص بیماری های گیاهی از ساعت ۱۹ الی ۲۱ برگزار میشود. 

وی در ادامه گفت:  روز پنجشنبه مورخ ۴ خردادکارگاه های بیوانفورماتیک و طراحی دارو از ساعت ۱۴الی ۱۶ و روز جمعه مورخ ۵ خرداد کارگاه چالش ها و چشم انداز های آینده علم اتنوبوتاتی در ایران از ساعت ۰۸.۳۰ الی ۱۰.۳۰ برگزار میشود.

گفتنی است حامیان این کنفرانس معنوی و علمی کنفرانس عبارتند از: انجمن زیست شناسی ایران، انجمن فیزیولوژیکی گیاهی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان، دانشگاه بجنورد،مرکز تحقیقات و فناوری استان چهارمحال بختیاری، شرکت تدبیرگران سورین پارس، شرکت راسا، شرکت آبزی پژوهان نام آور هامون، شرکت تتیک که از همه آنها تشکر و قدردانی می‌شود.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط