اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

قرار گرفتن نام دانشگاه سیستان و بلوچستان در زمره دانشگاه‌ها و موسسات پر استناد برتر دنیا (ESI)

قرار گرفتن نام دانشگاه سیستان و بلوچستان در زمره دانشگاه‌ها و موسسات پر استناد برتر دنیا (ESI)

بر اساس آخرین دو ماهنامه پایگاه شاخص های اساسی علم (ESI)، تعداد دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر دنیا در تمامی حوزه های موضوعی ۸۵۵۷ مورد است که ۱۱۵ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی از کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در این فهرست مشاهده می‌شود و ایران از نظر استنادات علمی در جایگاه ۱۴ دنیا و دوم کشورهای اسلامی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان به نقل از معاونت پژوهشی، پایگاه شاخص های اساسی علم (ESI) یکی از پایگاه های اطلاعاتی موسسه کلاریویت آنالیتیکس است که به معرفی پژوهشگران، موسسات، انتشارات و کشورهای برتر در حوزه های موضوعی مختلف می پردازد. منظور از موسسات همان دانشگاه ها و موسسات پژوهشی هست که تعداد استناد دریافتی آنها در 10 سال اخیر، بیش از سایر موسسات اس موسسه کلاریویت آنالیتیکس برای انتخاب موسسات پر استناد برتر دنیا ابتدا نشریات نمایه شده در پایگاه خود را به 22 حوزه موضوعی تقسیم کرده و سپس در هر حوزه دانشگاه ها و موسسات پژوهشی را بر حسب تعداد استنادهای دریافتی به صورت نزولی (از بیشترین به کمترین استناد) مرتب می کند و یک درصد موسسات پر استناد برتر را انتخاب می‌نماید. از این رو دانشگاه ها و موسسات پژوهشی بیشترین تعداد استنادها را در حوزه مربوطه دریافت کرده اند، علاوه بر 22 حوزه موضوعی، موسسات به صورت کلی یعنی در تمامی حوزه ها نیز رتبه بندی می شوند.

بر اساس فهرست اعلام شده، تنها 41 دانشگاه جامع از دانشگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در لیست دانشگاههای پر استناد دنیا قرار گرفته اند که دانشگاه سیستان و بلوچستان توانسته در حوزه های شیمی و مهندسی در این فهرست  قرار گیرد.

لازم به ذکر است حداقل تعداد استناد لازم برای قرار گرفتن در بین موسسات پژوهشی پر استناد برتر دنیا ESI در حوزه های شیمی و مهندسی به شرح ذیل می باشد:

حوزه های موضوعی

تعداد استنادهای دریافتی

شیمی

8576

مهندسی

3472

 

روابط عمومی دانشگاه، این موفقیت بزرگ را به اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تبریک عرض می کند

امتیاز به خبر :