اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

معاون پژوهشی وزارت عتف در دانشگاه سیستان و بلوچستان

معاون پژوهشی وزارت عتف در دانشگاه سیستان و بلوچستان

اساتیدی که طرح های تحقیقاتی را، در راستای نظام ایده ها و نیازها سوق دهند حمایت مالی خواهند شد 

دکتر صالحی با حضور در دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از آزمایشگاه های دانشگاه، در نشست هم اندیشی راهکارهای توسعه پژوهش و فناوری در دانشگاه های استان شرکت نمود. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون پژوهشی وزارت عتف در روز 13 خرداد ماه با حضور در دانشگاه سیستان و بلوچستان، از آزمایشگاه ها و امکانات و تجهیزات پژوهشی موجود در دانشگاه بازدید نمود در این بازدید مسئولین امر ظرفیت های موجود و نیازهای ضروری تجهیزات آزمایشگاهی را بطور کامل توضیح و تشریح نمودند. 
جلسه هم اندیشی راهکارها و چالش های توسعه  پژوهش و فناوری با حضور دکتر صالحی و جمعی از مدیران حوزه پژوهشی، روسأ و معاونین پژوهشی دانشکده‌ها و روسای پژوهشکده های دانشگاه سیستان و بلوچستان به همراه روسأ و معاونین پژوهشی دانشگاه های استان عصر روز شنبه ۱۳ خرداد در محل سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه برگزار گردید.  در این جلسه در ابتدا معاون پژوهشی دانشگاه ضمن اشاره مختصر به تاریخچه دانشگاه به ارائه گزارشی از وضعیت پژوهش و فناوری دانشگاه و شاخص های موجود و هدف گذاری در سال ۱۴۰۲ پرداخت. سپس برخی از اعضای حاضر در جلسه موارد پژوهشی و‌چالش های این حوزه را بیان نموده و پیشنهاداتی برای سیاست گذاری در این زمینه ارائه دادند، در ادامه دکتر رضایی ضمن جمع بندی رویکرد دانشگاه در این حوزه و‌چشم اندازهای پیش رو را به اختصار توضیح داد. در ادامه جلسه دکتر صالحی ضمن پاسخ گویی به برخی سوالات و چالش ها، رویه و رویکرد پژوهشی وزارت عتف را تشریح و توقعات این حوزه را از روسای دانشگاه ها و معاونین پژوهشی و اعضای هیات علمی بیان نمود ایشان با تاکید بر موارد مصوب در ماده های موجود در قانون جهش دانش بنیان و طرح دستیار پسا دکتری، آینده حوزه پژوهشی را در این زمینه تبیین نمود. ایشان نمایه سازی مجلات و استفاده از ظرفیت طرح پسا دکتری را از اولویت های معاونت پژوهشی برشمرد و با اشاره به این که پایان نامه ها و طرح های پژوهشی بایستی جامعه محور باشند، افزود: اساتیدی که طرح های تحقیقاتی خود را به سمت آنچه در نظام ایده ها و نیازها مطرح شده، پیش ببرند از حمایت مالی برخوردار خواهند شد.

امتیاز به خبر :