اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

معاون آموزشی وزارت عتف در جلسه کارگروه آمایش و تحول آموزش عالی استان در دانشگاه سیستان و بلوچستان

معاون آموزشی وزارت عتف در جلسه کارگروه آمایش و تحول آموزش عالی استان در دانشگاه سیستان و بلوچستان

اصلاح شیوه حکمرانی در آموزش عالی با سامان دهی، ماموریت گرایی و آمایش رشته و اشتغال باید صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، معاون آموزشی وزیر علوم در راس هیأت همراه و به اتفاق مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی و مشاورین حوزه معاونت آموزشی ضمن بازدید از دانشگاه سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه آمایش و تحول آموزش عالی استان شرکت نمودند. این جلسه که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان در مورخه ۷ تیر ماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه برگزار گردید عمو عابدینی ضمن اشاره به این که کارگروه و آمایش تحول آموزش عالی از استان سیستان و بلوچستان شروع شده و در استان های دیگر ادامه خواهد داشت و تاکید بر ضرورت اصلاح شیوه حکمرانی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به مصوبه ۷۷۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره و سامان دهی، ماموریت گرایی دانشگاه‌ها و افزایش مهارت در دانشجویان را از مباحث مهم این مصوبه دانستند و به لزوم داشتن پیوست اشتغال در رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها اشاره نمودند. لذا تعیین تکلیف آمایش رشته و اشتغال در هر استان را ضروری دانسته و ایجاد نظام جامع آموزش صنعت و جامعه و پیش‌بینی ۳ تا ۱۵ واحد مهارتی اشتغال زایی در کلیه رشته‌ها را از اقدامات وزارت عتف در حوزه آموزش هدفمند برشمردند.
 استاندار سیستان و بلوچستان با اعلام همراهی و تایید این اقدام شایسته از آغاز این حرکت در استان ابراز خوشحالی نموده و بر ضرورت انجام این کار تاکید نمود. ایشان با اشاره به برخی از مسائل مهم استان گفت در موضوع حل مشکل آب در استان باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده شود و در این امر نگاه دقیق به رشته ها و آمایش آستانی لازم است. کرمی در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت شتاب علمی در کشور گفت موفقیت مجموعه های اقتصادی در گرو پشتیبانی مجموعه علمی است و کلیه کارها باید بر پایه دانش صورت گیرد.
دکتر عمو عابدینی و هیئت همراه در جلسه دیگری تحت عنوان طرح تحول آموزش عالی استان که با حضور هیئت رئیسه، روسا و معاونین دانشکده‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت، مدیریت دانشگاهی باید از گروه محوری به برنامه محوری، استاد محوری و شاگرد پروری تغییر کند،ایشان ضمن اشاره به اینکه آموزش باید به صورت هدفمند و بر اساس آمایش سرزمینی هدایت شود، افزود درخواست رشته‌های جدید دانشگاه ها حتماً باید پیوست اشتغال داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به این که طرح تحول آموزشی در این دانشگاه از یک سال قبل شروع شده، با ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده در خصوص اهداف جزئی طرح، برنامه های عملیاتی، راهبردها و اقداماتی عمیاتی و ....توضیحاتی را ارائه نمودند.
در ادامه جلسه دکتر عابدینی به سوالات حضار در جلسه پاسخ دادند.

امتیاز به خبر :