اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

سومین جلسه کمیته آمایش آموزش عالی استان

سومین جلسه کمیته آمایش آموزش عالی استان

 سومین جلسه کمیته آمایش آموزش عالی استان با حضور استاندار و روسای دانشگاه های استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، سومین جلسه کمیته آمایش آموزش عالی استان، با حضور استاندار و رؤسای دانشگاه‌های استان، در روز دوشنبه بیست و هفتم شهریور در سالن اجتماعات استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد. در ابتدا، دکتر رضایی، رئیس دانشگاه معین استان نکاتی درباره اهمیت آمایش آموزش عالی مطرح کردند و گزارشی از جلسه گذشته را ارائه دادند.
سپس، معاون آموزشی دانشگاه سیستان و بلوچستان و دبیر کمیته آموزش عالی استان گزارشی با عنوان "آموزش‌های مهارتی و نیازمحور در دانشگاه با هدف ارتقای سطح اشتغال‌پذیری و کار آمادگی دانش آموختگان در استان" ارائه کردند. همچنین، رؤسای دانشگاه‌های استان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه موضوع جلسه ارائه دادند، از جمله مواردی مانند راه‌اندازی جلسات طرح تحول در دانشگاه، توسعه رشته‌های دریایی و دوره‌های مهارتی مرتبط با آن، ارتباط با فرمانداری‌ها جهت اعلام نیازهای اشتغال در شهرستان‌ها و سایر مسائل مهم در این زمینه بود. در پایان، استاندار سیستان و بلوچستان از رؤسای دانشگاه‌ها تقدیر و تشکر کردند و تأکید نمودند 
موضوع مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی در استان به عنوان یک مسئله بسیار مهم و حیاتی مطرح است. با کمبود نیروی کار متخصص  با مهارت‌های لازم در استان مواجه هستیم، و تربیت نیروهای تکنسین و متخصص می‌تواند به سوی تحقق اقتصاد پایدار در استان هدایت کند. همچنین، تربیت مدیران متخصص و کارآمد می‌تواند نقش کلیدی در حل مسائل و رفع مشکلات استان داشته باشد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط