اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

گرامیداشت هفته دفاع مقدس برمزار شهید گمنام

گرامیداشت هفته دفاع مقدس برمزار شهید گمنام

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس دانشگاهیان دانشگاه با حضور بر مزار شهید گمنام به مقام ارزشمند شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام نمودند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم دانشگاهیان با حضور بر مزارشهید گمنام و غبارروبی و ذکر فاتحه یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

دکتر بندانی رییس دانشگاه طی سخنانی با ذکر تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل های جدید است .

وی افزود: حماسه دفاع مقدس گنجینه ی مقدسی است از جانفشانی های مردم که همچون نگینی بر تارک تاریخ این مرز و بوم می درخشد. این حماسه توانسته با الهام از فرهنگ عاشورایی موجبات ثمر دهی و پیروزی های پی در پی انقلاب اسلامی را فراهم آورد.

وی گفت: فرهنگ عاشورایی باعث شد تا ملت بزرگ ایران نه تنها حمله متجاوزان بعثی را دفع نماید بلکه توانست موجب دوام و استحکام  ستون های انقلاب و اسلام شود.

دکتر بندانی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد که خداوند در قرآن به صراحت بیان نموده که اگر دین خدا را یاری نمایید مطمئن باشید خداوند شما را کمک و یاری می نماید.

ایشان در خاتمه ضمن گرامیداشت این هفته  گفت: امروز گرد هم جمع شدیم تا با آرمان های شهداء و انقلاب پیمان ببندیم و از جانفشانی ها و رشادت های شهدای 8 سال دفاع مقدس تجلیل و قدردانی نماییم.

حجت الاسلام دین پرور نیز طی سخنانی با گرامیداشت این ایام و تقارن آن با ماه محرم گفت: شهید گمنام و بزرگواری که ما امروز بر سر مزارش جمع شده ایم یکی از دلاور مردانی است که با تاسی به فرهنگ شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) جاودانه شد و ما امروز در این مکان مقدس جمع شده ایم تا این شهید گرانقدر دست گیرمان در دنیا وآخرت باشد. وی افزود: در زیارت اربعین به صراحت گفته شده است که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خونش را نثار نمود تا هر کسی که پایش را روی زمین می گذارد از جهالت نجات یابد.

ایشان در فرازی دیگر از سخنانش گفت: شهداء زنده هستند و در میان ما زندگی می نمایند، آنان با خونشان زمینه را برای ما و تمام آحاد جامعه مهیا نمودند تا ما پیرو و رهرو آنان باشیم و این فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل های بعدی حفظ و صیانت نماییم.

وی در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء بالاخص شهید حججی گفت: در این ماه محرم شایسته است تا از مقام ارزشمند و والای شهدای گرانقدرمان تجلیل و قدردانی نماییم و از خداوند متعال در خواست نماییم تا به ما یاری رساند تا از رهروان راستین این شهدای والامقام باشیم.

گفتنی است در ادامه مراسم پس از ذکر مصیبت و روضه خوانی به مناسبت ماه محرم، نمایشگاه عکس وکاریکاتور با عنوان نفوذ و دفاع مقدس توسط رییس دانشگاه افتتاح گردید.

 

امتیاز به خبر :