اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

نشست معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعضاء هیئت علمی دانشگاه

نشست معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعضاء هیئت علمی دانشگاه

نشست دکتر باقری معاون وزیر و رئیس هیئت های ممیزه و هیئت های امنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح روز سه شنبه چهارم مهرماه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ، دکتر باقری طی سخنانی با گرامیداشت ایام محرم و شهادت حضرت ابا عبدا.. الحسین ( ع) و آغاز سال تحصیلی 96-97 گفت: امروز که در ایام بزرگداشت دفاع مقدس قرار داریم، شایسته است تا یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای  آموزش عالی را گرامی بداریم. وی گفت: امسال معاونین وزارت علوم، موظف شده اند تا در آغاز سال تحصیلی جدید به دانشگاه های مناطق مرزی و محروم کشور عزیمت نموده، تا ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی از نقطه نظرات اعضاء هیئت علمی بهتر و بیشتر استفاده نمایند.

ایشان در ادامه اظهار داشت: مهم ترین تکلیف  اساتید دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی همان معلمی و تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم است که همه ما بایستی در وهله اول به آن توجه خاص داشته باشیم.

معاون وزیر اظهار داشت: امروز در جمع شما عزیزان حاضر شدیم تا مطالب و نقطه نظرات  اعضای هیئت علمی را در حوزه های کلان و در رابطه با تغییر خط مشی آموزش عالی بشنویم و با همفکری یکدیگر راه حل های مناسبی درجهت بهبود مسائل و مشکلات آموزش عالی بهره برداری نمائیم.

دکتر باقری در بخشی دیگر از سخنانش گفت: آموزش عالی ما در مرحله گذار از مرحله آموزشی و پژوهشی به مرحله کارآفرینی می باشد و خوشبختانه این نگرش در سطح ملی و بین المللی در حال شکل گیری است و این روند به خوبی در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قابل رویت است.

دکتر بندانی رییس دانشگاه نیز طی سخنانی با گرامیداشت مناسبت های هفته دفاع مقدس، محرم و آغاز سال تحصیلی جدید، مطالبی را در مورد تعداد دانشجویان پذیرفته شده در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عنوان و اظهار داشت: امسال ما بیش از 5000 دانشجو (3100 کارشناسی، 114 دکتری، و 2428 کارشناسی ارشد) پذیرش نموده ایم که با احتساب دانشجویان سنوات قبل تعداد کل دانشجویان به رقم 11500 بالغ می گردد.

وی در بحث زیر ساخت های اینترنتی دانشگاه گفت: پهنای باند فعلی دانشگاه سیستان و بلوچستان 620 مگابیت در ثانیه است که امروز و با حضور جنابعالی به یک گیگا بیت ارتقاء می یابد. ضمن آنکه سامانه ی محاسبات فوق سریع دانشگاه نیز در همان مراسم افتتاح میگردد.

ایشان از مراحل نهایی اجرای تفاهم نامه با شرکت اسپانیایی در جهت بهره برداری از نیروگاه خورشیدی با استفاده از انرژی های تجدید پذیر، سبز و پاک با جدیدترین فناوری روز دنیا خبر داد و افزود: این تفاهم نامه قرار است تا پایان هفته نهایی شود که در صورت محقق شدن آن، این نیروگاه قادر است تا 50 مگاوات برق تولید نماید.

امتیاز به خبر :