اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

اختتامیه دومین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی،سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان

اختتامیه دومین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی،سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان

مراسم اختتامیه دومین دوره توانمند سازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه های استان در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به نقل از دفتر نهاد رهبری، در ابتدای این مراسم حجت‌ الاسلام و المسلمین دکتر بامری ضمن خیر مقدم به مهمانان ویژه این مراسم به تشریح برنامه های برگزار شده در اردوی حامیم (۲) استان سیستان و بلوچستان پرداخت.  در ادامه آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز امامت امام زمان (عج) بیان کرد: لازمه این گونه دوره ها کار تشکیلاتی و یاد گرفتن انجام آن است که وظیفه هر دانشجوی فعال و کنش‌گر است.
در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین فاطمی پور معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: محتوایی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزش داده می‌شود که کاربرد آن در همان مقطع و زمان است بلافاصله بعد از اتمام تحصیل از حافظه پاک و فراموش می‌شود، و مهم تر از آن در ادامه هیچ کارایی و کاربردی برای او نخواهد داشت.
وی افزود در همه جای دنیا و تاریخ مشکلاتی که پیش آمده از زمان خلقت آدم جنگ و دشمنی هایی بین جبهه حق و باطل بوده است و مردم مجبور به انتخاب شدند. امروزه این دعواها شکل جدیدی را گرفته اند که اصطلاحا به آنها جنگ شناختی می‌گویند و انتخاب و تشخیص حق و باطل در این جنگ‌ها دشوار است.
در این جلسه سردار کرمی استاندار استان سیستان و بلوچستان نیز بیان داشت: اگر می‌گویند استان ما، استان محرومی است درست نیست زیرا استان منابع غنی و زیادی داری همانطور اشاره کردند به جنگ شناختی که امروزه در کشور و استان ما جنگ اراده هاست.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برخی از اقدامات عمرانی و اقتصادی در استان صورت گرفته است. موضوع که مهم است نوآوری و خلاقیتی که در شما دانشجویان باید وجود داشته باشد. ما باید به این نوآوری و علم بومی و ایرانی خود اعتماد کنیم.
در پایان مراسم برگزیدگان رویداد روایت حقایق معرفی و از آنها تقدیر به عمل آمد و همچنین از برگزیدگان مسابقات رسانه‌ای، فرهنگی و ورزشی نیز تقدیر بعمل آمد.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط