اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بیانیه دانشگاه سیستان و بلوچستان در آستانه فرارسیدن ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

بیانیه دانشگاه سیستان و بلوچستان در آستانه فرارسیدن ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

دانشگاه سیستان و بلوچستان در آستانه فرارسیدن ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

یوم الله ۱۳ آبان، «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» و «روز دانش‌آموز»،

 

سالروز روز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه به دستور مستشاران امریکایی در سال ۱۳۴۳، کشتار بی‌رحمانه دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و به گروگان گرفته شدن جاسوسان آمریکایی توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، در سال ۱۳۵۸ است. مجموعه رویدادهای این روز تاریخی پیام ها و درس های فراوانی برای نسل حاضر و نسل های آینده دارد که عصاره آن ضرورت هوشیاری در برابر هجمه های دشمنان بخصوص لزوم هوشمندی نسل جوان و خودباوری و اتکا به نفس آنان و تلاش در جهت نیل به پیشرفت و اقتدار افزونتر می باشد. در گوشه و کنار دنیا، رد پای تجاوزگری های مستقیم و حضور عریان نظامی امریکا یا بصورت غیر مستقیم با برافروختن جنگ های داخلی و قومی و مذهبی دیده می شود. این روزها، تمام دنیا شاهد جنایات، رژیم سفاک و دست نشانده آمریکا در غزه هست، جنایاتی که با حمایت علنی آمریکا توسط رژیم صهیونستی انجام می شود.
از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نظام سلطه برای حفظ منافع استکباری خود، از هیچ دشمنی  و سنگ‌اندازی در مسیر رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی فروگذار نکرده است. ملت بزرگ ایران در مقابل همه تهدیدات نظامی و اقتصادی و فرهنگی این نظام ایستادگی کرده و امروز نیز همچون گذشته، برآنست که با قدرت و قوت ادامه دهنده آرمان های انقلاب و درهم کوبنده ی مکر و حیله استکبار باشد.

از این رو اساتید، دانشجویان و کارمندان شریف دانشگاه سیستان و بلوچستان، همگام با ملت انقلابی ایران با حضور پرشور در اجتماع باشکوه سیزدهم آبان، ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره)، شهدای گرانقدر و رهبر معظم انقلاب اسلامی، بار دیگر فریاد استکبار ستیزی و آزادیخواهی سر خواهند داد.

 

روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان

امتیاز به خبر :