اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با دبیران انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان:

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با دبیران انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان:

امسال فعالیت های روز دانشجو، با میانداری دانشجویان به ویژه تشکل های دانشجویی انجام خواهد شد 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه در روز یک شنبه 7 آذر با حضور بر مزار شهید گمنام دانشگاه سیستان و بلوچستان با نثار گل و قرائت فاتحه یاد شهیدان دفاع مقدس را گرامی داشته و سپس در محل ساختمان معاونت فرهنگی و اجتماعی در نشست دبیران انجمن های علمی، کانون های فرهنگی و تشکل های دانشجویی شرکت نمودند. 
کلانتری با اشاره به روز دانشجو و حرکتی که دانشجویان علیه استکبار و استعمار آمریکا حدود نیم قرن قبل انجام دادند و باعث افتخار برای میهن اسلامی و علی الخصوص دانشگاه و دانشگاهیان شدند تقدیر نمود و با اشاره به ماجراها و اتفاقات غزه که این بار هم دانشگاهیان با اجرای انبوهی از برنامه‌های سیاسی اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه، نشان دادند که دانشگاه زنده است و مسیر حق را تشخیص می‌دهد و در مقابل جبهه ظالم ایستادگی می‌کند. وی با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان، از برنامه‌های تدارک دیده شده و ابلاغیه ای که از سوی وزارت علوم برای ارائه طریق و تعیین چارچوب کاری روز دانشجو مشخص شده خبر داده و گفت: امسال فعالیت های روز دانشجو، با میانداری دانشجویان به ویژه تشکل های دانشجویی انجام خواهد شد همچنین دعوت از مسئولان و مدیران دولتی جهت حضور در دانشگاه‌ها و مساعدت‌های لازم برای تریبون‌های دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی از جمله فعالیت های خواهد بود. در ادامه ایشان با اشاره به این که دانشجو باید وارد فعالیت‌های سیاسی شود اما به صورت مدنی و معقول، و انجمن های علمی باید یک گام جلوتر از عموم دانشجویان وارد عرصه نوآوری و فناوری بشوند، افزود باید سن ورود به فعالیت های نوآورانه کاهش یابد و خواستار ورود دانشجویان از همان ابتدای ورود به دانشگاه به فضای نوآوری و فناوری شد. کلانتری افزود، افزایش تعاملات برون دانشگاهی به نفع همه ماست اگر با سازمان‌ها و دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در ارتباط باشیم موجب هم‌افزایی شده و همگی از پیشرفت ها و اتفاقات خوب در سطح استان بهره‌مند خواهیم شد.  در پایان با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت فرهنگی و حوزه فناوری وزارت علوم منعقد شده است قول مساعدت و تامین بودجه بیشتری را در مسیر فراتر رفتن دانشجویان از مدل های کلاسیک به سمت مدل های فناورانه را دادند.  
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به همراه رضایی رئیس دانشگاه و جمعی از مدیران دانشگاه، در مراسم افتتاح نمایشگاه هنری قرآن و عترت حضور یافته و از عرضه و فروش محصولات قرانی و فرهنگی و نمایشگاه وورکشاپ قرآن در قالب آثار هنری بازدید نمود. کلانتری با اشاره به اهمیت زیرساخت برای فعالیت های فرهنگی، از تلاش های دانشگاه سیستان و بلوچستان در این حوزه تشکر نموده و گفت: در آینده نزدیک دانشگاه سیستان و بلوچستان میزبان رویداد ملی نمایشگاه صنایع دستی خواهد بود. در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه سیستان و بلوچستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منعقد و توسط کلانتری و رضایی امضاء گردید. 
در ادامه حضور ایشان در دانشگاه، وی به همراه جعفرپور قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، در شورای فرهنگی دانشگاه شرکت نمود. رضایی رئیس دانشگاه ضمن خوش آمدگویی و عرض خیرمقدم، به برخی از مشکلات و موانع فعالیت های فرهنگی در دانشگاه اشاره نموده و خواستار مساعدت ویژه وزرات علوم در این حوزه شد. 
کلانتری ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع اعضای شورای فرهنگی دانشگاه، از مدیریت صحیح دانشگاه و تدابیر هوشمندانه مسئولین در مسائل سال گذشته تشکر کرده و گفت: شورای فرهنگی حلقه مهمی در حکمرانی مجموعه آموزش عالی و به ویژه دانشگاه هاست و لازمه پیشبرد امور، مشارکت و همدلی کامل همه بخش ها در دانشگاه می باشد، وی افزود تشکل های دانشجویی بایستی با بدنه دانشجویی ارتباط نزدیک داشته باشد همچنین شمولیت تشکل ها به ویژه بسیج دانشجویی بایستی روز به روز بیشتر شود. ایشان با اشاره به پرهزینه بودن اردوهای دانشجویی و کمبود منابع مالی دانشگاه گفت با توجه به اهمیت موضوع سعی شود از ظرفیت سایر ارگان ها در این زمینه اشتفاده شود. در ادامه تعدادی از اعضای شورای فرهنگی مسائلی را در حوزه فرهنگی مطرح نمودند.

امتیاز به خبر :