اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی به مناسبت روز دانشجو

بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی به مناسبت روز دانشجو

روز 16 آذر سال 1332، به عنوان روز مقاومت در برابر استکبار جهانی و نمایانگر روح استکبار ستیزی، استقلال طلبی و عدالت خواهی دانشجویان در پرتو اسلام و روز بیداری قشر نخبه جامعه است و امروز نیز دانشگاهیان برای حفظ حرمت خون شهیدان و صیانت از اصول و آرمان های اصیل اسلام و انقلاب همچون شهدای جهاد علمی از بذل جان خویش دریغ نمی کنند. بی شک بزرگداشت روز دانشجو یک ضرورت تاریخی و وظیفه ملی است.

حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد جنبش دانشجویی در مقاطع مختلف چهل سال اخیر به ویژه در سال‌های دفاع مقدس و رخدادهای شگرفی چون تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 و دیگر وقایع تأثیرگذار در انقلاب اسلامی همواره طلایه‌دار نقش پذیری‌ها و اقدام‌های تعیین کننده در هدایت نیروهای دلسوز و مشتاق پیشرفت و اقتدار کشور در دفاع از استقلال و کیان جمهوری اسلامی و ارزش‌های انقلاب و اسلام عزیز بوده و در این راه خطیر، رشادت‌ها و سلحشوری‌های فراوانی از خود نشان داده است که حتی تعداد کثیری از آنان نیز به فوز عظیم شهادت نائل آمده‌اند.

دانشجویان، نسل فرزانه ،آگاه و برگزیده کشورند که استکبارستیزی، آزاداندیشی، آرمان‌گرایی، عدالتخواهی، روحیه جهادی و انقلابی، مطالبه‌گری و دفاع ازحقوق مظلومان و مستضعفان جهان از شاخصه‌های بارز آنهاست، باید با تمسک به قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) همراه با بصیرت و پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی درجهت شکوفایی و تحقق این شاخصه‌ها گام بردارند.

معاونت فرهنگی و اجتماعی ضمن عرض تبریک روز دانشجو به عموم دانشجویان کشور بویژه دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان، آرزوی توفیق هر چه بیشتر آنها را از درگاه باریتعالی خواستار است و امیدوار است با همت و تلاشی مضاعف در جهت پیشرفت همه جانبه و تداوم عزت و اقتدار ایران اسلامی بیش از پیش کوشا باشند.

امتیاز به خبر :