اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر

برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر در تالار فردوسی دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران، کارآفرینان، صنعتگران و مدیران فعال، کشاورزان، دانش آموزان و معلمان، دانشجویان، بانوان فعال در عرصه اشتغال و کارآفرینی استان روز سه شنبه ۱۴  آذرماه ۱۴۰۲ در محل تالار فردوسی دانشگاه دانشگاه برگزار شد.

در اين مراسم كه با هدف تجليل و قدردانی از پژوهشگران و فناوران دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، کارآفرینان، صنعتگران و مدیران فعال، کشاورزان، دانش آموزان و معلمان، دانشجویان، بانوان فعال در عرصه اشتغال و کارآفرینی برگزيده استان برگزار شد،  رضائي رئیس دانشگاه سيستان و بلوچستان ضمن عرض تبریک هفته پژوهش و فناوری به تمامی پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و دستگاه های اجرایی گفت امروزه در کشورهاي توسعه يافته پژوهش يک سرمايه گذاري استراتژیک محسوب می گردد و در دانشگاه ها بالاترين اولويت به حمایت اعضای هیئت علمی و دانشجويان در امر پژوهش اختصاص داده مي شود و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب نیز تجاری سازی علم و تولید ثروت از یافته های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری از تکالیف مهم پژوهشگران دستگاه های پژوهشی و فناوری محسوب می گردد. بر این اساس توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود و خوشبختانه در سال هاي اخير دانشگاه سیستان و بلوچستان با پيگيري سياست‌ها و برنامه‌هاي توسعه علمي، شاهد رشد قابل توجهی بوده ‌است و طی یک برنامه جامع با لحاظ نمودن شرایط کشور، برنامه ها و اقدامات مناسبی برای حضور و مشارکت موثر و مفید در جهت توسعه و بهبود شرایط کشور تدارک دیده است. 
وی  اظهار امیدواری کرد که با تلاش و همت همه تلاشگران این عرصه، شاهد موفقیت های چشمگیری در توسعه علمی استان و رساندن کشورمان به اوج افتخار و فتح قله های علمی در جهان باشیم.
 یعقوبی معاون پژوهشى دانشگاه نيز طى گزارشى از نحوه‌ی برگزارى مراسم گرامي‌داشت هفته پژوهش به نقش انکارناپذیر پژوهش در توسعه جوامع پیشرفته اشاره نموده و گفت پژوهش، فناوری و کارآفرینی از محورهای اصلی رشد و توسعه است و از نظر برنامه‌ریزی توسعۀ اقتصادی و توسعۀ پایدار، دارای اهمیت بسیاری است و تأثیرگذاری آن در زندگی، بسیار روشن و بدیهی است. هدایت و جهت دهی تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی به سمت کاربردی شدن و ارتباط با مراکز صنعتی، اقتصادی و تولیدی از مهم‌ترین رسالت و وظایف متولیان امر پژوهش است. وی ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری، از تلاش¬های عالمانه اعضای محترم هیات علمی، پژوهشگران، فناوران و دانشجویان گرامی دانشگاه و نیز مدیران و کارکنان حوزه پژوهش تقدیر نمود.
گفتنى است در پايان مراسم از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان با اهداء لوح سپاس تجليل و قدردانی شد.

امتیاز به خبر :