اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

برگزاری نشست علمی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی حاشیه شهر زاهدان در دانشگاه

برگزاری نشست علمی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی حاشیه شهر زاهدان در دانشگاه

دومین نشست علمی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی حاشیه شهر زاهدان با تاکید بر چالش‌های هویتی در دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به مناسبت هفته پژوهش دومین نشست علمی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی با تاکید بر چالش‌های هویتی در راستای برنامه های تقاضا محور دانشگاه با همکاری گروه علوم اجتماعی و سیاسی روزچهار شنبه ۱۵ آبان ماه در سالن کنفرانس مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید.
در این نشست مدیران و کارشناسانی از دستگاه های اجرایی کشوری و استانی، اساتید گروه های جامعه‌شناسی، علوم اجتماعی و علوم سیاسی دانشگاه و دانشجویان حضور داشتند.
در این نشست یادآوری شدکه مسئله هویت با توجه به  تحولات اخیر و سیال و چند بعدی بودن آن امروزه یکی از مهمترین مسائل کشورها و بخصوص جوامع چند فرهنگی می‌باشد.این مسئله در استان سیستان و بلوچستان با توجه به وجوه مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار است، به طوری که یکی از چالش های مهم استان، در حال حاضر بحث شناسنامه و تابعیت و به عبارت دیگر، نداشتن شناسنامه افرادی که باید شناسنامه داشته باشند، در مقابل افرادی که غاصبین شناسنامه شناخته می‌شوند، می‌باشند.
 در پایان این نشست شرکت کنندگان آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و هویتی مرتبط با این مسائل از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امتیاز به خبر :

تصاویر مرتبط