اخبار و اطلاعیه ها


اخبار و اطلاعیه

بیانیه دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت حادثه تروریستی شهرستان راسک

بیانیه دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت حادثه تروریستی شهرستان راسک

رئیس دانشگاه معین استان و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی گروهک تکفیری در شهرستان راسک را محکوم نمودند 


أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُواْ  وَإِنَّ ٱللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ 
به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل شده رخصت (جهاد) داده شده است چرا که مورد ظلم قرار گرفته اند و البته خدا بر پیروزی آنان سخت توانست. (سوره مبارکه حج، آیه ۳۹) 


 اگر چه اقدام تروریستی گروهک تکفیری در جنوب شرق جمهوری اسلامی ایران، تازگی ندارد و اصولاً اساس و بنیان این گروهک های تکفیری بر پایه ترور و خشونت قرار دارد اما این گونه جنایت ها حادثه ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد، حمله ناجوانمردانه با هیچ معیاری قابل قبول نیست.  تاثیر سیاسی و اجتماعی این جنایت جنگی در کشور و در استان سیستان و بلوچستان ظرفیت و قدرتی از منابع انسانی و اجتهادی را آزاد خواهد کرد که بی شک به زوال و نابودی مطلق این گروهک تروریستی منجر خواهد شد. این جنایت، ابعاد و لایه های مختلف سیاسی، اجتماعی و انسانی در سطح کشور و در استان دارد که باید در اولین فرصت مناسب واکاوی شود. آن چه در این بیانیه بر آن تأکید می‌شود، وظیفه و مسئولیت سیاسی مسولین کشور و سطح استان در حمایت بی دریغ و موثر از نیروی انتظامی و امنیتی است، همچنین حمایت آنان از خانواده های شهدا و محکومیت جریان های معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی است که از کشورهای همسایه می‌خواهند برای کمک به اذناب خود در مرزهای شرقی، بسیج شوند.  دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت این اقدام ددمنشانه، همدردی خود را با خانواده‌های شهدا اعلام و شفای عاجل برای مجروحان این جنایت را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

 

     غلامرضا رضایی                                                    عبدالواحد بامری

رئیس دانشگاه معین استان                                   رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام

                                                                    معظم رهبری  در دانشگاه های استان

امتیاز به خبر :